۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85417310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام ۴۱ عمل جراحی رایگان کودکان با ناهنجاری مادرزادی در دزفول

دزفول - ایرنا - مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دزفول گفت: ۴۱ عمل جراحی رایگان کودکان با ناهنجاری مادرزادی توسط متخصصان موسسه محکم(موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی) در شهرستان دزفول انجام شد.

کاظم اردو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم فوق تخصصی جراحان موسسه محکم شامل دکتر صلاح الدین دلشاد فوق تخصص جراحی اطفال و مدیرعامل موسسه محکم، دکتر علی عالمی فوق تخصص ارتوپدی و دکتر سید جواد سیدی فوق تخصص جراحی اطفال در مجموع در مدت حضور در دزفول ۲۱۷ نفر از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی را ویزیت کردند.

مدیر اجرایی دفتر موسسه خیریه محکم (موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی) در دزفول گفت: کودکانی که در ویزیت متخصصان، نیازمند عمل جراحی اضطراری بودند، طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به صورت رایگان جراحی شدند.

وی افزود: جراحی‌های انجام شده برای این کودکان شامل شکاف لب(لب شکری)، شکاف کام(کام شکری)، انگشتان به هم پیوسته، انگشتان اضافه و موضوعات گوارشی بود و برای برخی بیماران بیش از یک عمل انجام شد.

اردو با قدردانی از زحمات تیم فوق تخصصی جراحان موسسه محکم بیان کرد: مصمم هستیم یک دوره دیگر در سال آینده این تیم فوق تخصصی را برای حضور در دزفول و درمان بیماران نیازمند دعوت کنیم.

وی اضافه کرد: این اقدام خیرخواهانه با همکاری موسسه محکم، مجمع خیرین سلامت دزفول و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان انجام شد.

مدیرعامل شعبه موسسه محکم دزفول با اشاره به سایر برنامه‌های جانبی تیم متخصصان این موسسه در این شهرستان گفت: شهردار و رئیس شورای شهر دزفول، حجت الاسلام قاضی دزفولی رئیس هیات مدیریه شعبه موسسه محکم در دزفول و رئیس آموزش و پرورش این شهرستان در جریان سفر مدیرعامل موسسه محکم با وی دیدار داشتند.

وی افزود: دکتر صلاح الدین دلشاد مدیرعامل موسسه محکم علاوه بر شرکت در کنفرانس علمی در بیمارستان بزرگ دزفول، برای مدیران آموزشگاه‌های سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم سخرانی کرد.

به گزارش ایرنا موسسه خیریه محکم (موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی) با هدف درمان کودکان دچار نقص خلقتی بدو تولد یا ناهنجاری مادرزادی که در جنین شکل می‌گیرد برای بیماران کم‌بضاعت و بی‌بضاعت در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است.

طبق اعلام صلاح الدین دلشاد مدیرعامل موسسه محکم، ۵۲ شعبه موسسه محکم در کشور فعالیت دارد و ۱۷ هزار بیمار در کشور از سال ۸۴ تاکنون از خدمات این موسسه بهره‌مند شده‌اند.

تیم فوق تخصصی جراحان موسسه محکم روز پنجشنبه به دزفول سفر کردند و در روز جمعه بیماران دارای ناهنجاری مادرزادی در دزفول، شوش، اندیمشک، شوشتر، گتوند و کرخه را ویزیت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha