۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85411319
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران: شرکت‌های ایرانی آماده مشارکت با پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز هستند

کراچی - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بنادر "چابهار و گوادر" را مکمل یکدیگر دانست و با تاکید بر ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای ایران در راستای توسعه ارتباطات منطقه‌ای، آمادگی شرکت‌های فنی-مهندسی کشورمان را برای پیشبرد پروژه مشترک گازی و احیای مجتمع ذوب آهن پاکستان اعلام کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، رضا امیری مقدم طی سفر به شهر بندری کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان با مراد علی شاه سروزیر جدید این ایالت دیدار کرد.

در این نشست حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی و برخی از مسوولان ارشد دفتر سروزیری نیز حضور داشتند.

سفیر ایران برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر در پاکستان و همچنین تشکیل دولت‌های مرکزی و ایالتی از جمله انتخاب مجدد مراد علی شاه به عنوان سروزیر ایالت سِند را به وی و حزب‌ مردم (جناح حاکم در این ایالت) تبریک گفت.

امیری مقدم با اشاره به سابقه درخشان و دوستی نزدیک در روابط دوجانبه ایران و پاکستان از جمله تعاملات استانی با ایالت سِند خواستار هم افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور جهت تعمیق همکاری‌های همه جانبه به ویژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری شد.

وی اظهار داشت: آنچه که امروز در روابط دو کشور دوست و برادر مهم است گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های تجاری‌، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فنی-مهندسی می‌باشد لذا وجود مرزهای مشترک، گشایش بازارچه‌های مرزی و فعالیت‌های بی وقفه گمرگی از عوامل پیشبرد هدف مشترک ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۵ میلیارد دلار خواهد بود.

سفیر ایران در پاکستان خط آهن چابهار را فرصتی برای پاکستان جهت دسترسی آسان به بازار ایران از طریق حمل و نقل ریلی و ارتباطات منطقه‌ای دانست و افزود: ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای ایران یک مسیر امن، به صرفه و نزدیک جهت حضور پاکستان در بازارهای اروپا و آسیای مرکزی است.

وی بر ظرفیت‌های مکمل بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان تاکید کرد و افزود: برخلاف فرافکنی مخالفان روابط دو کشور باید از توانمندی‌های این دو بنادر جهت توسعه تجاری، گردشگری و تردد سهل شهروندان به دو کشور بهره‌برداری شود.

سفیر ایران افزایش حجم تجارت دوجانبه و تعاملات در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و فنی-مهندسی را مستلزم برقراری ارتباط بانکی دانست و گفت: ایران در حال حاضر با بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه ارتباطات بانکی دارد و از دوستان پاکستانی نیز انتظار می‌رود زمینه برقراری کانال بانکی برای تسهیل تجار و گشایش روزنه‌های جدید همکاری فراهم کنند.

سفیر ایران: شرکت‌های ایرانی آماده مشارکت با پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز هستند

وی خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان را مهم برشمرد و با اشاره به ظرفیت‌های قوی ایران در بخش فنی-مهندسی افزود که با توجه به تصمیم اخیر دولت پاکستان برای احداث خط لوله در خاک خود آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت با پاکستان جهت پیشبرد خط لوله در خاک این کشور را اعلام می‌کنیم.

سفیر ایران همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده صدور خدمات فنی و مهندسی برای احیای مجتمع ذوب آهن پاکستان در کراچی و راه‌اندازی فعالیت آن است.

مراد علی شاه سروزیر جدید دولت ایالت سِند پاکستان نیز با قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از پاکستان، بر عزم این کشور به ویژه حزب مردم برای تقویت مناسبات دوجانبه با ایران تاکید کرد.

وی تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران را به نفع پاکستان و گزینه مناسب برای غلبه بر بحران انرژی این کشور دانست و افزود: دولت پاکستان به ویژه حزب مردم به رهبر آصف علی زرداری عزم قوی برای پیگیری این پروژه مهم دارند.

سفیر ایران: شرکت‌های ایرانی آماده مشارکت با پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز هستند

براساس این گزارش، سفیر ایران همچنین در شهر کراچی با محمد کامران تِسوری استاندار ایالت سِند دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه تعاملات استانی میان دو کشور تبادل نظر کردند.

استاندار ایالت سِند با یادآوری دو سفر اخیر خود به ایران و بازدید از نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان در چابهار، افزود: برقراری کانال بانکی میان دو کشور و پیشبرد پروژه مشترک گازی با ایران برای گسترش همکاری‌های فی مابین اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین از ‌گسترش تعامل ایالت سِند با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت، فناوری و تعمیق ارتباطات مردمی استقبال کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha