فلسطین و توسعه دیپلماسی همسایگی محور دورهمی رسانه‌های پاکستان در  سفارت ایران

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر اهمیت دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم در شتاب بخشیدن به رشد روابط دو کشور، از اصحاب رسانه خواست تا اهتمام بیشتری برای برجسته کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان و روشنگری درباره حامیان و همدستان اسرائیل داشته باشند.

به گزارش سه‌شنبه شب خبرنگار ایرنا، نشست صمیمانه چهره‌های برجسته رسانه‌ای و مسوولان جراید پاکستانی به مناسبت ماه مبارک رمضان به میزبانی رضا امیری مقدم سفیر ایران امروز سه شنبه در محل سفارت کشورمان در اسلام‌آباد برگزار شد.

وی در آغاز سخنان با ادای احترام به خبرنگاران و روزنامه نگارانی که جان ارزشمند خود را برای ترویج عدالت، حقیقت، صلح و دوستی در سراسر جهان فدا کردند از شرکت کنندگان دعوت کرد تا به یادبود ده ها خبرنگاری که در جنگ غزه برای افشای حقایق و روشنگری جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی، فداکارانه جانفشانی کردند، یک دقیقه سکوت کنند.

وی افزود: روز گذشته رژیم صهیونیستی با نقض کلیه قوانین و مقررات بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه را مورد حمله قرار داد. در این حمله وحشیانه ۷ نفر از مقامات نظامی ایران به شهادت رسیدند.

فلسطین و توسعه دیپلماسی همسایگی محور دورهمی رسانه‌های پاکستان در  سفارت ایران

امیری مقدم تاکید کرد؛ از همه اعصاب رسانه انتظار می‌رود، ضمن برجسته کردن نسل کشی مردم غزه و فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، حامیان، همدستان و تامین کنندگان این جنایتکاران را به افکار عمومی جهان معرفی کنند.

وی گفت: در شرایط کنونی جهان، رژیم اسرائیل با خدشه به صلح و امنیت جهانی، مرتکب جنایت نسل کشی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه شده است که در نتیجه آن بیش از صد هزار کودک، زن و مرد بی گناه به شهادت رسیده یا مجروح شدند و ساختمان ها و زیرساخت های فلسطین و غزه ویران شد. این در حالی است که هنوز روایات های فریبنده دفاع از حقوق بشر به گوش می رسد.

سفیر ایران همچنین از واکنش ها و مواضع قدرتمند دولت، مردم و رسانه های پاکستانی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز در راستای تحکیم روابط خود با کشور همسایه، برادر و دوست خود، پاکستان در چارچوب سیاست همسایگی و اولویت بخشی به روابط دوستانه با همسایگان بی دریغ تلاش کرده است.

فلسطین و توسعه دیپلماسی همسایگی محور دورهمی رسانه‌های پاکستان در  سفارت ایران

امیری مقدم افزود: رویکرد توسعه روابط با همسایگان از سوی دولت آقای رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این روند شتاب بیشتری داده است. بر همین اساس طی سال گذشته، با وجود تحریم‌های غیرقانونی، شاهد پیشرفت‌ها و تحولات زیادی در ابعاد مختلف روابط ایران و پاکستان از جمله سیاسی، اقتصادی، امنیتی و تجاری بودیم.

سفیر ایران در پاکستان گفت: در شرایط کنونی، اولویت ها باید معطوف به استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در حوزه های اقتصادی، تجاری، انرژی و گردشگری باشد. از ظرفیت‌های مشترک و پیوندها در عرصه‌های مختلف تاریخی، تمدنی، زبانی، مذهبی، جغرافیایی، قومی و فرهنگی می توان برای توسعه پایدار در منطقه، فقرزدایی و رفاه و بهبود معیشت مردمان منطقه استفاده کرد.

امیری مقدم در پایان سخنانش از تعامل سازنده و مثبت، حمایت‌ها و همکاری‌های اصحاب رسانه در راستای توسعه روابط دو کشور برادر ایران و پاکستان و پوشش اخبار و تحولات ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه قدردانی‌ کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha