کنگره شعر پیامبر منجر به افزایش برادری و یکرنگی‌ بین همه مسلمان‌ها و ایرانی‌ها می‌شود

زاهدان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی تصویری برای شرکت کنندگان در سومین کنگره شعر پیامبر اسلام (ص) گفت: امیدواریم برگزاری این نوع جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها با عناوین فرهنگی و با موضوعات مرتبط به حوزه‌ علایق دینی محل افزایش محبت، مهر، دوستی‌، برادری و یکرنگی‌ بین همه ما مسلمان‌ها و ایرانی‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پیام روز پنجشنبه محمدمهدی اسماعیلی که در سومین کنگره شعر پیامبر اسلام (ص) به میزبانی زاهدان، قرائت شد، آمده است: «خدمت همه میهمانان عزیز در سومین کنگره شعر پیامبر عظیم الشأن (ص) عرض سلام و ادب و احترام دارم.

در ایام متعلق به پیامبر عزیزمان هستیم ماه شعبان، شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ الَّذِی کَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ یَدْأَبُ فِی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ بُخُوعاً لَکَ فِی إِکْرَامِهِ وَ إِعْظَامِهِ إِلَی مَحَلِّ حِمَامِهِ.

در این ماه عظیم الشأن شعبان و روزهای پایانی آن، از خداوند متعال طلب آمرزش و غفران داریم تا بتوانیم انشاالله با دل هایی پاک و قلب‌هایی نورانی وارد شهرالله اکبر بشویم؛ ماه مبارک رمضان.

بسیار ناراحت هستم که این توفیق سلب شد تا به صورت حضوری خدمت شما بزرگواران در این کنگره مهم باشم.

پیامبر عظیم الشأن(ص) در طول ۱۴۰۰ سال اخیر از بعثت تا امروز در میان مسلمین محبتش، محبت به خودش و به خاندان پاکش، یک ودیعه بزرگ الهی است «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی».

مهر و محبت و عاطفه به پیامبر نور و رحمت و خاندان پاکش نقطه وحدت و اشتراک جهان اسلام است، همه مسلمین در شاخه‌ها و مذاهب مختلف عاشقانه به این خاندان پاک، محبت و عشق می‌ورزند و در حوزه شعر تجلی‌های متفاوت زیبای آن را می‌بینیم آنجایی که سعدی علیه الرحمه اینطور توصیف می‌کند:

بلغ العلی بکماله، کشف الدجی بجماله، حسنت جمیع خصاله، صلوا علیه و آله

یا مرحوم شیخ محمود شبستری صاحب «گلشن راز» در ابیات کم نظیرش می‌فرماید:

ز احمد تا احد یک میم فرق است، جهانی اندر آن یک میم غرق است

شعرا و ادبای ما با علاقه به پیامبر نور، شعرها و اشعار زیبایی را از خودشان به یادگار گذاشتند حیف است از این اشعار زیبای حافظ در مدح پیامبر ابیاتی را نخوانیم:

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ دل رمیده ما را رفیق و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت/ به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد.

تا امروز شعرای عزیزی که در دوره معاصر در میان مسلمین چه عرب زبان چه فارس زبان، چه بلوچ، چه ترک و چه با هر زبانی به مدح و منقبت پیامبر اسلام(ص) زبان گشودند، خوشحال هستیم که پیروان مکتب اسلام و این پیامبر بزرگ بهترین مخلوق خداوند متعال هستیم.

الحمدلله در استان سیستان و بلوچستان که مظهر وحدت و انسجام ایرانی‌هاست و اقوام و مذاهب مختلف با حفظ همه ویژگی‌های قومی و مذهبی زیر چتر واحدی به نام اسلام در ایران عزیز گرد هم آمده‌اند.

به جمع متعالی شما درود و سلام می‌فرستم امیدوار هستم که انشاالله برگزاری این نوع جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها با عناوین فرهنگی و با موضوعات مرتبط به حوزه‌ علایق دینی محل افزایش محبت، مهر، دوستی‌، برادری و یک رنگی‌ بین همه ما مسلمان‌ها و ایرانی‌ها باشد.

برای همه شما آرزوی خوشبختی دارم و از حضورتان در این اجلاس تشکر می‌کنم.

امیدوار هستم به زودی توفیق داشته باشم به صورت حضوری عرض ادبی را خدمت همه اهالی این استان به ویژه اهالی فرهنگ، هنر و ادب استان سیستان و بلوچستان داشته باشم، در پناه خداوند متعال باشید، شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم، خدانگهدار.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha