سومین کنگره بین المللی شعر "پیامبر مهربانی" در زاهدان برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان از برگزاری سومین کنگره بین المللی شعر "پیامبر مهربانی" روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه و با حضور شاعران مختلف دنیا و کشور در زاهدان خبر داد.

علی سرگزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال و از میان این آثار داوری صورت گرفته است.
وی با اشاره به حضور ۲۵ مهمان خارجی و داخلی سرشناس در این کنگره، افزود: در کنگره بین المللی شعر "پیامبر مهربانی" به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی، کردی، بلوچی، ترکی، عربی و گویش سیستانی که به دبیرخانه ارسال شده، پرداخته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان بیان کرد: صبح روز پنجشنبه افتتاحیه این کنگره و بعد از نماز مغرب و عشا اختتامیه باشکوهی را در سالن سینما هلال زاهدان برگزار خواهیم کرد و امیدواریم، این کنگره بتواند شور و نشاطی را در حوزه فرهنگی در استان ما به وجود آورد و مقدمه‌ای برای برگزاری چهارمین دوره کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی در سال آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این کنگره آن همبستگی را که مد نظر مسوولان و بزرگان ما در سیستان و بلوچستان هست را به ارمغان بیاورد و این کنگره حول محور و شخصیت پیامبر گرامی اسلام است و به برکت وجود مقدس پیامبر امیدواریم به اهداف مدنظر کنگره دست پیدا کنیم.
سرگزی افزود: فردا هشتمین دوره کتاب سال را برگزار می‌کنیم که ۷۶ اثر و کتاب به دبیرخانه ارسال شده و از میان این آثار از پنج اثر برگزیده، در محل فرهنگسرا و با حضور اندیشمندان و صاحبان قلم تقدیر خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha