۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85410391
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مشارکت گیلانیان در انتخابات این دوره ۴۰/۱۵ درصد بود

رشت - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: با حضور ۸۰۸ هزار و ۲۵ نفر از واجدان شرایط درپای صندوق های رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری مشارکت گیلانیان به ۴۰.۱۵ درصد رسید.

محمد جلایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این آمار بر اساس محاسبه و اعلام ستاد انتخابات کشور است، به مشارکت مردم استان در ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در دوره نخست انتخابات مجلس به تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۵۸ مشارکت مردم این خطه ۴۳/۶۵ بود و در دوره یازدهم که ۲ اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار شد نیز مشارکت در همین حدود و ۴۱/۹۸بوده است.
وی عنوان کرد: گیلان در این دوره انتخابات به لحاظ تعداد شرکت کنندگان رتبه ۱۱ کشور و از نظر درصد مشارکت رتبه ۲۵کشور را دارد و چنانکه در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی ۱۳ هزار و ۹۵ نفر بیشتر شرکت کرده اند.
جلایی گفت: سلامت و امنیت برگزاری انتخابات گیلان نمره بسیار خوبی دارد و عملکرد ستاد انتخابات استان، شهرستانها، هیات های نظارت، عوامل حفاظتی و تلاش رسانه ها و نامزدها بسیار خوب ارزیابی شده است.
رئیس ستاد انتخابات گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام بسیار دقیق، سریع و غیرقابل خدشه بود.

وی عنوان کرد: در کل استان ۴۰ هزار و ۱۹ رای باطله ماخوذه در انتخابات مجلس داشتیم که در حوزه انتخابیه رشت و خمام فقط هشت هزار و ۶۷۸ رای سفید (قسمت۳بند الف ماده ۲۲ ) به صندوقهای انداخته شد که از حدنصاب ماده ۹ (برابر تبصره۳ماده ۲۲) کسر می شود که در نتیجه انتخابات به دور دوم نرسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: هم اکنون در حال بررسی اعتراض های نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت هستیم و در مسیر قانون برابر جدول زمانبندی کارها ادامه خواهد یافت و انتظار است نامزدها با تمکین به قانون در چهارچوب ضوابط درخواست ها را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: لازم است همه نامزدها با مراجعه با سامانه شفافیت مالی؛ هزینه های انتخاباتی خود را فوری ثبت کنند در غیر این‌صورت از داوطلبی در آینده محروم خواهند شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha