۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85410093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : مشکل موقوفه عمران مساجد فارس پس از سالها حل شد

شیراز – ایرنا – استاندار فارس گفت: موقوفه‌ ارزشمندی برای عمران مساجد در شهر جدید صدرا وقف شده اما سالها با مشکلاتی مواجه بود که به تازگی حل و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و می‌تواند پشتوانه خوبی برای بحث سخت‌افزاری مساجد استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه در گردهمایی اصحاب، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد استان فارس افزود: استفاده از این موقوفه مهم، می‌تواند به ایجاد خانه عالم در جوار مساجد نیز کمک کند.

وی اظهار کرد: عقیده دارم مساجد امروز ما متفاوت از مساجد صدر اسلام و بعثت و هجرت پیامبر است چنانکه مسجد کوفه مرکز قضاوت و حکومت امام علی (ع) بوده است.

استاندار فارس اذعان کرد: مساجد استان بسیاری از ساعات شبانه روز تعطیل است و فعالیت آنها محدود به ساعت‌های نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا است، بارها مسافران گلایه کرده‌اند که مساجد بین‌راهی بسته بوده، در داخل شهر نیز مساجد تعطیل بوده‌اند و ناچار به نمازخواندن در گوشه پیاده رو شده‌اند.

ایمانیه اضافه کرد: این شرایط زیبنده استان فارس و شیراز که به حضور حرم‌های مطهر افتخار می‌کند نیست.

وی ادامه داد: نخستین خواهش من از ائمه جماعت مساجد این است که ساعت فعالیت مسجدها را افزایش دهند و مسئولان هم برای تامین خانه عالم تلاش می‌کنند.

ایمانیه اظهار کرد: اگر خانه عالم در کنار مساجد وجود داشته باشد شرایط برای افزایش ساعت فعالیت مساجد نیز مهیا خواهد شد.

ملاک رتبه‌بندی کانون‌های مساجد جذب جوانان باشد

استاندار فارس گفت: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور جدی فعال شوند و حضور پیدا کنند، هزینه این فعالیت‌ها با همراهی خود مردم تامین می‌شود و این بسته به جنوب یا شمال شهر هم نیست.

وی اظهار کرد: فعالیت در این عرصه و جذب جوانان به مسجد خوش سلیقگی و وقت گذاشتن می‌خواهد و لازم است هر کسی اقدامی انجام داده یک گام به پیشتر بیاید.

ایمانیه تاکید کرد: اگر محلات ما مسجد محور اداره شوند مشکلات اجتماعی و اقتصادی و آسیب‌ها بهبود مییابد و به مدینه فاضله نزدیک می‌شویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha