افزایش ایمنی شهرهای جزیره قشم ضروری است

قشم - ایرنا - سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه افزایش ایمنی شهرهای این جزیره ضروری است، گفت: باید با همراهی شهرداری‌ها و دهیاری‌های این منطقه، برای مدیریت بحران و افزایش ایمنی سطح جزیره برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مجید فرهادی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ایمنی و پدافند غیرعامل قشم که با حضور با حضور شهرداران این جزیره برگزار شد، اظهار کرد: در زمان بحران و در حوزه مدیریت بحران، وجود فرماندهی واحد با ساز و کار مشخص از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته توجه کمی به موضوع ایمنی و مدیریت بحران صورت گرفته و نواقصی در جزیره قشم وجود دارد که برای جبران آن‌ها باید برای ایمن‌سازی سازه‌های تجاری و تاسیسات اقامتی و گردشگری در جزیره تلاش کرد.

سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: برای مدیریت بحران و افزایش ایمنی جزیره، فرهنگ‌سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه محلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته فرهادی؛ با همراهی شهرداران و دهیاری‌های سطح جزیره می‌توان برای مدیریت بحران و جلوگیری از حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز و پیش‌بینی افزایش گردشگران جزیره قشم، جهت ارائه خدمات مناسب با حفظ مسائل ایمنی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

محمد پورعلی سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست از برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت ایمن‌سازی و تسهیل شرایط برای هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارندگی در سطح شهرهای جزیره خبر داد.

گفتنی است در این نشست شهرداران شهرهای جزیره قشم نیز به بیان نظرات و مسائل پیش رو در حوزه ایمنی پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha