دامنه همکاری سازمان مدیریت بحران با منطقه آزاد قشم گسترش پیدا می‌کند

قشم - ایرنا - دامنه همکاری های سازمان مدیریت بحران کشور با سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بهبود و ارتقای زیرساخت های ایمنی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این گسترش همکاری های دوجانبه در دیدار روز پنجشنبه عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح شد.

دامنه همکاری سازمان مدیریت بحران با منطقه آزاد قشم گسترش می یابد

رییس سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه اظهار کرد: جزیره قشم به لحاظ دارا بودن شهرک های صنعتی، بنادر، اسکله ها و ظرفیت های مهم تجاری و اقتصادی نیازمند افزایش ایمنی است.

عادل پیغامی ادامه داد: در این جزیره شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران وجود ندارد و بودجه دولتی هم برای مدیریت بحران و ایمنی در این خصوص اختصاص نیافته است.

وی بیان داشت: در تلاش هستیم اقدامات مثبتی را در این حوزه انجام دهیم و بودجه نسبتا خوبی نیز به حوزه مدیریت بحران و ایمنی جزیره قشم اختصاص داده ایم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از آنجایی که در زمان حاضر در حوزه پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی در این جزیره با استانداردهای کشور فاصله داریم، همراهی سازمان مدیریت بحران کشور برای بهبود و ارتقای زیرساخت ها ایمنی در این جزیره ضروری و حائز اهمیت است.

پیغامی تاکید کرد: استقرار ایستگاه آتش نشانی در بندر بهمن، ساخت شناور آتشخوار و پهپاد آتش نشان برای ایمنی ساختمان ها و همچنین استقرار آمبولانس در بندر بهمن و تجهیز ناوگان امدادی از جمله اقدامات انجام از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی در این جزیره است.

وی گفت: در حوزه جان، مال و سلامت مردم تلاش می کنیم، هر کاری که بتوانیم به سرانجام برسانیم.

سازمان مدیریت بحران کشور نگاه ویژه ای به ارتقای ایمنی در قشم دارد

در ادامه این دیدار رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جزیره قشم منطقه ای بسیار ارزشمندی به لحاظ راهبردی برای کشور است و با توجه به صحبت های ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه تجارت دریایی، اهمیت این جزیره دوچندان شده است.

محمدحسن نامی با اشاره به اینکه جزیره قشم بزرگترین جزیره جمهوری اسلامی ایران است، توضیح داد: در نگاه سازمان مدیریت بحران کشور این منطقه جایگاه ویژه ای دارد و توسعه آن نیازمند ارتقای ایمنی است که ما برای ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث احتمالی در این جزیره سازمان منطقه آزاد را همراهی خواهیم کرد.

در بخش دیگری از این جلسه، مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد دغدغه های بسیاری در حوزه ایمنی و ارتقای پدافند غیرعامل در این جزیره دارند که این نگرانی و دلواپس ارزشمند است.

مجید فرهادی اضافه کرد: با توجه به موارد یادشده از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست داریم بیشترین همکاری های لازم را برای خرید تجهیزات نجات و ایمنی قشموندان و شهروندان نگین خلیج فارس با این سازمان داشته باشند.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ ‌کننده، سیاستگزار، هدایت ‌کننده و نظارت‌ کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha