۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۳۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85409497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حزب‌الله: به دنبال درگیر کردن  لبنان به جنگ نبوده و نیستیم

تهران- ایرنا -«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله سه‌شنبه با بیان این که به دنبال درگیر کردن لبنان به جنگ نبوده و نیستیم ، گفت که در عین حال رژیم صهیونیستی هر لحظه ممکن است بدون هیچ توجیه و دلیلی به لبنان حمله کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، قاسم افزود: از لبنان به عنوان میدانی برای جنگ استفاده نمی‌کنیم، بلکه با جان خود از آن دفاع می‌کنیم تا کشورمان به میدان جنگ تبدیل نشود، هستند جوانانی که برای عزت و شرافت لبنان شهید می‌شوند.

وی گفت: پیام‌های آموس هوکشتاین میانجیگر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان برایمان اهمیتی ندارد و وی با مقامات لبنان در ارتباط است و ما در آن دخالتی نمی‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سخنان هوکشتاین نکته ی تازه‌ای ندارد، تا زمانی که جنگ علیه غزه ادامه داشته باشد، موضع ما روشن و حملات ما نیز ادامه خواهد داشت.

قاسم در واکنش به پیام فرستاده‌های کشورهای غربی به لبنان نیز گفت: نه تهدید، ما را می ترساند و نه پیام‌های منفی آنها ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی بار دیگر تأکید کرد: موضع ما روشن است و آن این است که در صورت توقف جنگ در غزه، جنگ در لبنان (علیه رژیم صهیونیستی) نیز متوقف خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به ادعاها در خصوص وجود نیروهای ایران در جنوب لبنان پاسخ داد و گفت: سپاه پاسداران ایران در میدان جنگ در لبنان و در جنوب کشورمان حضور ندارند.

وی گفت: ما یک گروه مقاومت عاقل و دیندار هستیم که به روش صحیح عمل می‌کنیم و منافع مردم را مدنظر قرار می‌دهیم، این همان کاری است که در جنوب لبنان انجام داده‌ایم و منفعت کشورمان را در پیش گرفتیم و غزه را نیز یاری رساندیم و این موضع ماست.

قاسم ادامه داد : چند روز پس از ۷ اکتبر (۱۶ مهرماه) نتانیاهو می‌خواست یک حمله غافلگیرانه علیه لبنان انجام دهد.

وی اظهار کرد: بیم و هراس ما درست است، چرا که دشمن به دنبال گسترش جنگ در منطقه و لبنان است و این را می توان از گزارش روزنامه‌های خارجی و نیز اطلاعات درز کرده از خود رژیم صهیونیستی دریافت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص رویکرد آمریکایی‌ها در قبال جنگ غزه نیز گفت: آنها برای زیر فشار گذاشتن حماس به لحاظ سیاسی، نمی‌خواهند گذرگاهی با غزه باز و کمک‌های بشردوستانه وارد این باریکه شود.
 وی تصریح کرد: اسرائیل نتوانسته اهداف خود در غزه را محقق کند و حماس همچنان در شمال نوار غزه دست برتر را دارد، چرا که تل آویو هنوز نتوانسته با عملیات نظامی حتی یک اسیر صهیونیست را آزاد کند.

وی در پایان بار دیگر بیان داشت : آمریکا هر فرصتی که ممکن بوده به رژیم صهیونیستی داده تا در غزه با هولناک‌ترین اقدامات، یک دستآورد نظامی را رقم بزند، اما با این وجود نتوانسته اقدامی صورت دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha