نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در کشور یکپارچه برپا شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا امسال با محوریت اتاق های اصناف منجر به یکپارچگی امور مربوط به این نمایشگاه‌ها در سراسر کشور شد.

به گزارش ایرنا، محمد حسین قمری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: واگذاری این بخش به اتاق های اصناف از سوی معاون اول رئیس جمهور به کل کشور ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: این موضوع با هدف افزایش ظرفیت نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و تنظیم بازار شب عید نوروز و ماه مبارک رمضان انجام گرفته است.

مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در چهارچوب این یکپارچگی در برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور که کالاها به صورت استاندارد و یک دست توسط اتاق های اصناف نمونه برداری، قیمت گذاری و پلمب می شود.

وی اضافه کرد: نظارت بر روند عرضه کالا و قیمتها در نمایشگاه های مستقیم عرضه کالا نیز توسط بازرسین اصناف همراه با قاضی مستقر از تعزیرات برای رسیدگی به شکایات مردم انجام می شود، سامانه ۱۲۴ نیز در کل کشور فعال شده و مردم می توانند شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند.

قمری اظهار کرد: در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد نیز پنج گروه بازرسی و نظارت بر اصناف به همراه قاضی تعزیرات مستقر هستند و به امور رسیدگی می کنند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره مشهد در فضایی به گستره ۱۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر شده است و تولیدکنندگان و فروشندگان صنفی و صنعتی محصولات خود را در قالب ۸۳۰ غرفه در معرض فروش قرار داده اند.

این نمایشگاه محل عرضه کالاهای پرمصرف مردم در ایام پایانی سال و ماه رمضان شامل مواد غذایی، کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار، کیف و کفش، پوشاک، لوازم خانگی و برخی دیگر اقلام مورد نیاز است که علاوه بر صاحبان صنوف و فروشندگان و تولیدکنندگان، برخی از نمایندگی های فروش واحدهای تولیدی خارج از استان نیز نسبت به عرضه کالا در این رویداد اقدام کرده اند. اقلام عرضه شده در این نمایشگاه ۱۳ تا ۲۰ درصد تخفیف داشته و نرخ ها همه کارشناسی شده است.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در مشهد تا ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha