۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85408721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه کتابخانه‌ها اولویت مهم در نقشه مهندسی فرهنگی زنجان است

زنجان - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: توسعه کتابخانه‌ها به ویژه تکمیل کتابخانه مرکزی، اولویت مهم در نقشه مهندسی فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز دوشنبه در حاشیه طرح کتابخانه گردی با حضور در کتابخانه گلشهر زنجان، افزود: امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های استانی، پروژه کتابخانه مرکزی زنجان در زمان کوتاهی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع، اولویت ها و فوریت هایی در اجرای طرح های عمرانی وجود دارد ولی با این وجود کتابخانه مرکزی جزو اولویت های فرهنگی استان است.

رفیعی با بیان اینکه بر اساس برآورد اولیه پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث کتابخانه مرکزی زنجان نیاز است، گفت: تامین این منابع در این شرایط با موانع و دشواری هایی مواجه است ولی پیگیری ها در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به برنامه ها و فعالیت های کتابخانه های عمومی در استان اشاره کرد و گفت: کتابخانه ها به مرکز فرهنگی در محلات تبدیل شده است و این اقدامات تاثیرات قابل توجه اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد.

بر اساس مصوبه مورخه ۳۰ آبان سال ۱۳۷۸، هیات وزیران، مقرر شد کتابخانه مرکزی زنجان با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی به نسبت مساوی طی ۲ سال احداث شود و در سال ۱۳۸۹ نیز بعد از تجهیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

این پروژه که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۷۲ مترمربع و با زیربنای ۱۸ هزار و ۸۵۰ متر مربع طراحی شده، طی این سال ها فقط ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha