۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85385272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی زنجان افزایش یافت

زنجان – ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان در دولت سیزدهم ۲.۲۶ برابر رشد یافت.

محمد رضاخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهم اقدامات و دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در دولت سیزدهم، افزود: تعداد اعضای فعال در کتابخانه های عمومی استان تا سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار و ۹۷ نفر بود که هم اکنون به ۶۸ هزار و ۴۱ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد:تعداد کتابخانه های عمومی استان نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰۰ باب بود که با افزایش چهار درصدی به ۱۰۴ باب رسید.

رضاخانی خاطرنشان کرد: زیربنای کتابخانه های عمومی استان در ابتدای دولت سیزدهم ۳۷ هزار و ۵۹۸ مترمربع بود که با افزایش پنج درصدی به ۳۹ هزار و ۴۸۶ مترمربع ارتقا یافت.

وی افزود: این میزان با افتتاح کتابخانه های شیخ عبدالکریم زنجانی، شهید سلیمانی، ‌امام حسین(ع) و امام رضا(ع) در طارم و ‌کتابرسان سیار ابهر و طارم رقم خورد.

این مسوول اضافه کرد: کتاب های موجود در کتابخانه های استان نیز با افزایش ۲.۸ درصدی از یک میلیون و ۴۴۲ هزار نسخه به یک میلیون و ۴۸۳ هزار نسخه رسید.

وی گفت: منابع بخش کودک کتابخانه های استان در ابتدای دولت سیزدهم ۱۵۴ هزار نسخه بود که با افزایش ۳۰ درصدی به ۲۰۰ هزار نسخه افزایش یافت.

رضاخانی به سایر اقدامات مهم در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: افتتاح اولین کتابخانه تخصصی کودک با نام هدهد سفید در استان زنجان، افتتاح چهار باب کتابخانه در مناطق محروم و کم‌ برخوردار، رشد ۳۰ درصدی کتاب‌های ویژه گروه سنی کودک موجود در کتابخانه‌ها و بازسازی و تجهیز ۴۲ باب از کتابخانه های عمومی استان از مهمترین اقدامات این حوزه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha