۴۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی به مدارس سیل‌ زده سیستان و بلوچستان ارسال شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ کامیون تجهیزات شامل انواع وسایل سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات هنرستان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال اسفندماه جاری به مدارس سیل زده این استان ارسال شد.

میثم لک زایی روز سه شنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۵۰ درصد آن در جهت ساماندهی مدارس مناطق سیل زده جنوب استان به شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این اقدام در قالب طرح هدیه شهدا به دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: کسب رتبه اول در تخصیص اعتبارات در حوزه ساخت و تجهیز مدارس و تامین تجهیزات، افزایش ۵۵ درصدی تحویل کلاس درس در دولت سیزدهم و کسب رتبه اول استان در کلاس و پروژه تحویلی در دولت سیزدهم، ساماندهی ۱۰۰ کلاس درس کانکسی در یک سال گذشته و افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی حوزه آموزش از مهمترین اقدامات در توسعه فضاهای آموزشی در این استان است.

به گزارش ایرنا، باران سیل‌آسایی که از یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه دهم اسفندماه هفته گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، همه نیروهای خدمات رسانی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزیی دیدند همچنین چهار سد شامل سدهای مخزنی پیشین در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵میلیون متر مکعب، سدزیردان در منطقه دشتیاری چابهار با حجم مخزن ۲۰۷میلیون متر مکعب سد شی کلک در شهرستان چابهار با حجم ۱۰میلیون متر مکعب و سد خیر آباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون مترمکعب آبگیری و سرریز شد.

لک زایی با اشاره به اینکه ایجاد ردیف طرح محرومیت زدایی و آغاز پروژه های آموزشی از این محل سال گذشته از اقدامات دولت سیزدهم برای عدالت آموزشی در استان بوده گفت: از ماه گذشته با توجه به پیشرفت مطلوب این پروژه ها در استان، در حال حاضر شاهد افتتاح این پروژه ها هستیم و تمام تلاش مجموعه نوسازی مدارس نیز این است که این پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha