مدرسه ۶ کلاسه در روستای گبولان کنارک افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- یک مدرسه ۶ کلاس درس با زیربنای ۵۷۴ متر مربع و اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در روستای گبولان شهرستان بندری کنارک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح این مدرسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم روستای «گبولان» شهرستان کنارک بیان کرد: با همت خیر و همراهی اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورشو احداث این مدرسه، شرایط خوبی برای تحصیل دانش آموزان مستعد روستا فراهم شده است.

محمد کرمی افزود: معلمین عزیز باید تلاش کنند تا دانش آموزان منطقه از نظر علمی رشد خوبی را داشته باشند که بتوانند آینده منطقه را تغییر بدهند، چرا که منطقه شما از نظر ثروت غنی است، اگر در حوزه توسعه بنای کار ما کار علمی باشد قطعاً موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه کار خیر همیشه ماندگار است، اضافه کرد: کسی که زحمت می‌کشد و بنایی را آماده کسب علم می‌کند تا زمانی که در آن مکان کسب علم شود ثوابش به آن خیر می‌رسد و این خیلی مهم است، مخصوصاً کار خیر برای کار آموزش همیشه ماندگار است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: امروز در استان هم افزایی بسیار خوبی در حوزه ساخت فضای آموزشی شکل گرفته است به طوری که امسال شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی هستیم.

میثم لک زایی ادامه داد: همچنین در ردیف‌های ملی، دولت سیزدهم اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده است و از طرفی استان به کانون توجه خیرین مدرسه ساز، بنیادهای خیریه و نهادهای انقلابی تبدیل شده است.

وی افزود: ماحصل این هم افزایی شکل گرفته افزایش تعداد کلاس درس تحویلی در سنوات اخیر در استان بوده است، که باعث شده است در بین استان‌های کشور بالاترین میزان پروژه و کلاس درس تحویلی را داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران بیان کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در سه سال گذشته به این منطقه به طور ویژه توجه کردیم و تعداد کلاس درس تحویلی در منطقه را از عدد ۱۰۰ به ۴۶۷ کلاس درس در امسال رسانده‌ایم و همچنین بیش از ۳۰۰ کلاس درس دیگر در این منطقه در دست ساخت داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha