هدف جشنواره "انا من حسین" شناساندن فرهنگ عاشورا به غیرمسلمانان است +فیلم

شهرری - ایرنا - دبیر دومین جشنواره "انا من حسین" گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن امام حسین (ع) و قیام عاشورا به غیرمسلمانان است.

حجت الاسلام علیرضا حسینی عارف در حاشیه اختتامیه جشنواره انا من حسین که شامگاه روز دوشنبه در تالار شیخ صدوق (ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت (ع) با عنوان و موضوع انا من حسین در اواخر سال ۱۴۰۲ پیش فراخوان شد و آثار شرکت کنندگان در پنج بخش آثار مکتوب با شاخه های مقاله، کتاب داستان، قطعه ادبی، پخش سینما، تلویزیون، فیلمامه، فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، انیمیشن و برنامه های تلویزیونی ارسال شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش شعر که در همه شاخه های کلاسیک نو کودک و نوجوان و شعر نوحه سرایی و بخش محتوای فضای مجازی اعم از پادکست، موشن گرافی و نماهنگ و یک بخش هم ایده های خاص یعنی که هرکس در هر زمینه ای که دوست داشت و آزادانه می توانست آثار خود را به جشنواره بفرستد در این زمینه آثار زیادی مثل نقاشی، نقاشی روی گچ، نقاشی خط، پوستر، مینیاتور و معماری به دست ما رسید.

وی با اشاره به اینکه همه شیعیان امام حسین(ع) را می شناسند و اردات خاصی به این امام همام دارند و نیازی به شناساندن این بزرگوار به آنان نیست، افزود: برای ادیان مختلف این سوال هست که حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست برای این کار ما نیاز داریم به این که از هنر، آثار مکتوب ومحتوای فضای مجازی استفاده کنیم و بیش از پیش شخصیت الهی حضرت ابا عبدالله (ع) را به آنها بشناسانیم.

دبیر این جشنواره ادامه داد: در اولین جشنواره که به عنوان جایزه بزرگ پیامبر اعظم فراخوان و در سال ۱۳۹۳برگزار شد به لحاظ کمیت تعداد شرکت کنندگان و تعداد آثار آن جشنواره از این جشنواره بیشتر بود دلیلش این بود که آن جشنواره موضوعش عمومی بود یعنی موضوع تخصصی نبود ودر یک فضای عمومی هرکس می توانست در قالب شخصیت پیامبر مطالب خود را به جشنواره ارسال کند.

حجت الاسلام حسینی گفت: در این دوره موضوع تخصصی شده بود و رابطه بین امام حسین(ع)، پیامبر(ص) و آیات قرآن مورد بحث ما و آثار ارسالی به جشنواره بود، این دیگر کار راحتی نبود و باید به منابع و اسناد مراجعه و مطالعات مراجعه فراوانی انجام می شد.

وی تاثیرگذاری این گونه جشنواره ها را برای ایجاد وحدت بین مسلمانان و محبین اهل بیت (ع) را را مثبت خواند و اظهار داشت: در جشنواره قبلی از۱۴ کشور شرکت کننده داشتیم و در این دوره از ۲۲ کشور و همچنین شاهد کیفیت آثار بهتری بودیم و با منابعی که به دست اوردیم می توانیم یه مجموعه ی مقالاتی منتشر کنیم و کتاب هایی متنوع در زمینه های مختلف با کیفیت عالی در اختیار داریم.

در پایان این جشنواره به شرکت کنندگان در این جشنواره که آثارشان برتر شناخته شده بود لوح یادبود و جوایزی اهدا شد.

نهضت عاشورا را به عنوان دفاع از مظلوم برجسته کنیم

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان دفاع از مظلوم می طلبد که ما نهضت عاشورا رو برجسته و اهداف امام حسین (ع) را برای مردم بازگو کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار امیدواری کرد روز به روز همان طور که در حدیث آمده که خدا یک شوری و عشقی برای عاشورا و امام حسین در دل ها قرار داده و هیچ وقت سرد نمی شود، بتوانیم بر این شور و شعور بیفزاییم و سال های آینده شاهد یک حرکت بین المللی که نمونه اش را ما در اربعین دیدیم شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha