۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85407704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دادگستری خراسان رضوی: رای قطعی پرونده «آساک دوچرخ» صادر شد

مشهد- ایرنا- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: رای قطعی پرونده شرکت موسوم به «آساک دوچرخ» صادر شد و سهامی واگذار شده غیر متعارف به بیت المال بازگشت.

به گزارش ایرنا و به نقل از دادگستری شهرداری مشهد، سید امیر مرتضوی روز دوشنبه در خصوص صدور رای قطعی در پرونده کارخانه دوچرخه سازی موسوم به آساک دوچرخ افزود: مشکلات دوچرخه سازی آساک یکی از مسائلی است که در سالهای اخیر موجب تضییع حقوق بیت المال و نارضایتی های مردم شده بود که با حمایت های مدیریت مجموعه قضایی استان رأی قطعی آن صادر شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این رای مقدار سهام شرکت مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان (سهامی عام) که به صورت غیر متعارف واگذار شده بود، به بیت المال بازگشت داده شده و پرونده کیفری جنبه عمومی جرم تشکیل و متهم پرونده نیز به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: بر اساس این رای، متهم پرونده محکوم اما از تعطیلی کارخانه و بیکاری نیروهای خدوم این مجموعه پیشگیری شد.

به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب قوچان در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد: پس از بازداشت مالک مجتمع آساک دوچرخ در این شهرستان به دلیل تخلفات مالی و اقتصادی، این واحد صنعتی و تولیدی به دستگاه قضایی واگذار شد.

شرکت مجتمع دوچرخه سازی قوچان با عنوان "آساک دوچرخ" با سرمایه ثبت شده به میزان ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در مهر ماه ۱۳۷۷ فعالیت و تولید رسمی خود را آغاز کرد که ظرفیت اسمی آن تولید سالانه ۳۰۰ هزار دوچرخه در مدل های مختلف است.

این واحد صنعتی در کیلومتر ۵ جاده قوچان به فاروج در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای بیش از ۴۰ هزار متر مربع احداث شده است که در سال ۱۳۸۱ به بخش خصوصی واگذار شد، اما به دلیل ضعف در مدیریت و مشکلات فراوان چندین بار به مرحله تعطیلی رسید که از سال ۱۳۹۹ با پیگیریهای دستگاه قضایی مجتمع به صورت موقت به دادستانی قوچان واگذار شد.

شهرستان قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha