۴۶ درصد حجم مخازن آب سدهای استان کرمانشاه خالی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اعلام اینکه از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت سدهای استان کرمانشاه، ۴۶ درصد یعنی ۶۲۴ میلیون متر مکعب آن خالی است اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آبی سطح آب سدهای استان به وضعیت بهتری برسد.

«رسول فرهادی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ افزود: اکنون ۷۲۲ میلیون متر مکعب یعنی نزدیک به ۵۴ درصد حجم مخازن سدهای استان کرمانشاه پر است که تقریبا مشابه سال گذشته (۵۸ درصد در فرودین ماه۱۴۰۲) است.

وی در ادامه حجم آب سدهای استان در ابتدای سال آبی جاری را ( از ابتدای مهرماه شروع می شود) ۶۰۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه همچنین سد تنگ حمام شهرستان قصرشیرین با ۱۰۰ درصد پرشدگی، سد آزادی دالاهو با نزدیک به ۷۶ درصد و سد زاگرس گیلانغرب با ۷۲ درصد را بییشترین حجم آب و سدهای سلیمانشاه سنقر کلیایی با حدود ۲۵ درصد، سد زمکان دالاهو با حدود ۱۷ درصد و سد گیلانغرب با ۳۰ درصد را دارای کمترین حجم آب عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت بسیار خوب آبی استان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰میلیون متر مکعب آب سدهای استان کرمانشاه برای اجرای پروژه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران ذخیره شده و مابقی بیشتر سهم بخش کشاورزی و آب شرب است.

فرهادی بیان کرد: از این ۱۰۰ میلیون متر مکعب، ۵۷ میلیون متر مکعب آن در سامانه گرمسیری نزدیک به مرزهای رسمی خسروی و سومار با ۱۰ هزار هکتار زمین از منابع طبیعی قرار دارد که برای متقاضیان و سرمایه گذاران واقعا یک فرصت بی نظیر است.

وی در ادامه گفت: ۴۳ میلیون مترمکعب باقیمانده در دیگر سدهای استان کرمانشاه به صورت ذخیره مختص سرمایه گذاران نگهداری می شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه و ۱۲ سد در حال بهره برداری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha