۱۲ واحد ثبت احوال یزد آماده ارائه خدمات به مردم است

یزد- ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری تمام ۱۲ واحد اداری این مجموعه در استان برای ارایه خدمات صدور مدارک احراز هویت دایر است.

محمدعلی مکرمی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۰ واحد اداره و ۲ نمایندگی ثبت احوال در شهرستانهای مروست و زارچ آماده رفع مشکلات رای دهندگان هستند.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور یکی از ارکان مهم در برگزاری انتخابات محسوب می‌شود افزود: بر این اساس در صورت بروز هر گونه مشکل مربوط به احراز هویت رای دهندگان در شعب اخذ رای، مدیریت ثبت احوال در تمام حوزه های انتخابات آمادگی کامل برای رفع ایرادات را دارد.

وی اظهار کرد: در حین برگزاری انتخابات ، احراز هویت رأی دهندگان با سرعت انجام و اصالت آنها تایید می شود تا رأی دهندگان بتوانند به راحتی و با اطمینان در انتخابات مشارکت داشته باشند.

مکرمی با اشاره به مدارک هویتی مورد نیاز برای شرکت در انتخابات پیش‌رو اضافه کرد: در قانون جدید انتخابات، علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، برخی از مدارک شناسایی دیگر مثل گواهینامه رانندگی ، گذرنامه یا کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه هم مورد قبول واقع شده است،

وی خاطرنشان کرد: البته افرادی که با مدارکی به جز کارت ملی و شناسنامه به صندوق رأی مراجعه می‌کنند هم همچون دیگران احراز هویت شده و سپس قادر به رأی دادن خواهند بود.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد از درج شماره تماس مراکز کشیک برای برقراری ارتباط با ادارات ثبت احوال در شعب اخذ رأی خبر داد و افزود: اگر شناسنامه‌ای عکس نداشت هیچ منعی برای رأی دادن وجود ندارد.

۸۶۷ شعبه اخذ در سراسر استان یزد برای رای گیری آماده شده است.

۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین سه نامزد برای مجلس خبرگان در استان تایید صلاحیت شدند که یک نفر به این مجلس راه می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha