شمارش معکوس برای اوج‌گیری حضور یزدی‌ها در آخرین ساعات اخذ رای

یزد- ایرنا- تجربه انتخابات گذشته نشان داده اوج رای دادن مردم یزد در ساعات اولیه و ساعات آخر رای گیری است و این اوج گیری در زمان های تمدید مهلت برگزاری انتخابات، بیشتر هم می شود.

به گزارش ایرنا، خیلی از مردم یزد روزهای تعطیل به زادگاه خود و یا مناطق ییلاقی می روند و غروب هر روز باز می گردند و همین افراد پس از بازگشت از این مناطق، مستقیم به شعب اخذ رای مراجعه می کنند تا به سهم خود در رای دادن، جامه عمل بپوشانند.

شعبه های اخذ رای در استان یزد همیشه در ساعات پایانی، پر ازدحام و شلوغ می شود به گونه ای که ستاد انتخابات استان در چندین نوبت، تقاضای تمدید مهلت رای گیری در استان را از وزارت کشور مطالبه می کند.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکیست این قانون نانوشته در این دوره از انتخابات نیز آغاز شده و افزایش جمعیت در شعب اخذ رای، اندک اندک در حال نمودار شدن است.

خبرنگاران ایرنا از شعبه های مساجد حظیره و ملااسماعیل و حسینیه شهید صدوقی از افزایش حضور رای دهندگان از دقایقی قبل خبر می دهند.

باید منتظر حماسه دیگری از رای دادن مردم استان یزد بود، آنهایی که همیشه در سخت ترین روزهای انقلاب، پای نظام بوده اند و هرگز دریغ نکرده اند.

۸۶۷ شعبه اخذ در سراسر استان یزد برای رای گیری آماده شده است.

۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین سه نامزد برای مجلس خبرگان در استان تایید صلاحیت شدند که یک نفر به این مجلس راه می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha