۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85404161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توضیحات فرمانداران بهاباد، تفت، مهریز و خاتم در مورد روند انتخابات این شهرستان‌ها

یزد- ایرنا- فرمانداران شهرستان‌های بهاباد، تفت ،مهریز و خاتم، روز جمعه همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اتاق خبر استانداری یزد گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این شهرستان ها بیان کردند.

به گزارش ایرنا،علیرضا تیموری فرماندار شهرستان بهاباد گفت: در این شهرستان ۲۶ شعبه اخذ رای داریم که ۱۰ شعبه در بخش آسفیج و ۱۶ شعب در بخش مرکزی است قرار دارد همچنین تعداد واجدین شرایط ۱۱ هزار نفر است و تعداد ۴ هزار تعرفه تا الان مصرف شده و ۱۷ هزار تعرفه توزیع شده است و چون بیشترین شعب ما سیار و مناطق صعب العبور داریم لذا تعداد بیشتری تعرفه در اختیار شعب قرار داده شده تا در روند رای گیری مشکلی وجود نداشته باشد.

علی دهقان نیری فرماندار تفت نیز گفت: ۶۸ شعبه اخذ رای داریم که ۴۱ شعبه سیار و ۲۷ شعبه ثابت است و در حال جمع آوری آرا هستند همچنین ۳۸ داوطلب برای یک کرسی در این حوزه رقابت می کنند و حضور مردم نیز تا کنون بسیار خوب بوده است .

محمد دهقان فرماندار شهرستان مهریز نیز در جمع خبرنگاران اتاق خبر ستاد انتخابات استان گفت: به دلیل بارش برف برخی مسیرها بسته شده بود که جاده ها به سختی باز شد و ۶۱ شعبه داریم که همه فعال است و ۳۳ شعبه شهری و بقیه روستایی و ۴۴ شعبه ثابت است همچنین ۳۶ نفر در مهریز رقابت می کنند و ۲۸۱ نفر هم رای اولی داریم و یکی از شعبات نیز رای اولی ها حضور داشتند.

۳۳ هزار نفر نیز واجدین شرایط هستند و پنجاه هزار تعرفه دریافت شده و بیش از ۱۰ هزار تعرفه مصرف شده است.

علی علی اکبریان فرماندار شهرستان خاتم نیز در جمع خبرنگاران اتاق خبر ستاد انتخابات گفت: ۱۷ شعبه در این شهرستان فعالیت دارد و خوشبختانه علی رغم سردی هوا مشارکت بسیار خوبی را شاهد هستیم و بالغ بر ۱۶ هزار نفر واجدین شرایط این شهرستان هستند.

۸۶۷ شعبه اخذ در سراسر استان یزد برای رای گیری آماده شده است.

۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین سه نامزد برای مجلس خبرگان در استان تایید صلاحیت شدند که یک نفر به این مجلس راه می یابد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha