وحدت شیعه و سنی خراسان جنوبی پای صندوق‌ رای + فیلم

بیرجند - ایرنا - اهل سنت خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور پرشور داشته‌اند و بار دیگر وفاداری خود به انقلاب و نظام را ثابت کردند.

به گزارش ایرنا، مردم اهل سنت در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان با نواختن زنگ حضور در پای صندوق‌های رای، اتحاد و همبستگی همیشگی خود را این بار در صحنه مهم و سرنوشت ساز انتخابات به نمایش گذاشتند.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه به عنوان فرد تاثیرگذار در جامعه اهل تسنن به همراه امام جمعه و فرماندار درمیان در شعبه اخذ رای حاضر شد و مردم را نیز به شرکت در انتخابات دعوت کرد.

مولوی سید احمد عبداللهی گفت: از همه برادران و خواهران ایمانی دعوت می‌کنم برای حضور در پای صندوق‌های رای آماده شوند و رای خود را در اسرع وقت به صندوق بریزند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در کارهای خیر باید سبقت بگیریم و تاخیر نکنیم پس باید به این امر با اهمیت و سرنوشت ساز توجه ویژه داشته باشیم.

امروز شعبه‌های اخذ رای در روستاهای سنی نشین خراسان جنوبی به ویژه شهرستان‌های درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه شاهد حضور باشکوه اهالی این مناطق بود.

گزارش خبرنگار ایرنا از محله‌های اهل سنت بیرجند نیز حاکی از استقبال پرشمار جامعه اهل سنت مرکز استان از انتخابات ۱۱ اسفند است.

وحدت شیعه و سنی خراسان جنوبی پای صندوق‌ رای + فیلم

یکی از این اهالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور پرشمار در پای صندوق‌های رای را نشانه پایبندی جامعه اهل سنت به آرمان‌های انقلاب و نظام دانست و گفت: با وجود همه مشکلات در انتخابات شرکت کردم چرا که نظام و انقلاب خود را دوست دارم.

محمد رحیم سلطانی افزود: مردم اهل سنت خراسان جنوبی همراه با اهل تشیع با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله ۲۲ بهمن و انتخابات، همواره پشتیبانی خود را از انقلاب و ولایت اعلام داشته و امروز همه آمده‌اند که بگویند نظام خود را دوست دارند و با رای خود همچنان پشتیبان آن خواهند بود.

وحدت شیعه و سنی خراسان جنوبی پای صندوق‌ رای + فیلم

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است.

۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی واجد شرایط رای ‌دادن هستند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha