۱۸۰۰ مددجوی زنجانی از آموزش‌های کسب و کار بهره مند شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال برای یک هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد آموزش‌های کسب و کار ارائه شده که در پایدارسازی طرح‌های اشتغال آنها بسیار تاثیرگذار بوده است.

روح اله صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد در راستای فراهم‌سازی زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به مهارت‌آموزی در سه بخش آموزش‌های مقدماتی کسب و کار، آموزش‌های مهارتی کسب و کار و آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام می کند.
وی در تشریح آموزش‌های مقدماتی کسب و کار برای مددجویان، تصریح کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هدف نهایی از اجرای این آموزش‌ها، فراهم‌سازی فضای کارآفرینی در جامعه هدف است.
وی گفت: این آموزش‌ها در گروه‌ آموزش‌های فرهنگی، آموزش‌های کارآفرینی و آموزش‌های کسب‌وکار ارایه می‌شود.
صالحی افزود: این دوره‌ها می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر برای ارتقای وضعیت شغلی و درآمدزایی اصناف، بهبود اقتصاد منطقه و ترویج کسب‌وکارهای محلی مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره به جامعه هدف، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان زنجان به مددجویان در زمینه‌های حمایتی و کارگشایی، اشتغال و خودکفایی و مسکن پرداخت و همچنین یک هزار و ۱۱۰ فقره لوازم ضروری خانگی به نیازمندان اعطا شده است.
۲۹ هزار خانوار با جمعیت بالغ بر ۵۸ هزار نفر در استان زنجان تحت حمایت کمیته امداد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha