نامزد انتخابات شرق کرمان: منابع انسانی را با برچسب چپ و راست حذف کرده‌ایم؛ برای تحول آمدم

کرمان-ایرنا- دکتر اصغر مکارم نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در شرق استان کرمان گفت: مجلس می تواند ۲ موضوع امنیت داخلی و خارجی و همچنین معیشت و اقتصاد مردم را مدنظر قرار دهد و با کمک دولت و قوه قضاییه با مهار تورم نقش مهمی در معیشت و اقتصاد ایفا کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در اجرای سیاست های انتخاباتی و با هدف افزایش مشارکت، مصاحبه با نامزدهای انتخابات را در دستور کار قرار داد و این امر را نیز اطلاع رسانی کرد؛ لذا مصاحبه برخی نامزدها که اعلام آمادگی کردند و وقت گذاشتند به سمع مخاطبان می رسد. این مصاحبه در چند بخش از جمله برنامه های آنان در عرصه ملی، همچنین حوزه انتخابیه و نیز پاسخ به برخی پرسش های خبرنگاران ایرنا بوده است که به شرح زیر از نظر شما می گذرد:

مکارم نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه بم، نَرماشیر، فهرج،ریگان و گُنبکی اظهارکرد: یکی از بحث های اساسی مجلس اقتصاد و معیشت مردم است که تورم و تغییرات آن باعث شده مردم با مشکل مواجه شوند و سرمایه گذاران نیز سرمایه گذاری انجام ندهند که مجلس می تواند با هماهنگی دولت مستقر در نظام همکاری و با کمک قوه قضاییه با مهار تورم نقش خود را در معیشت و اقتصاد مردم ایفا کند تا مردم همچنان که مدافع نظام بوده اند ، انگیزه بیشتری نسبت به دفاع از نظام داشته باشند.

وی ادامه داد: با تورم سال‌های اخیر سرمایه های مردم چندبرابر کاهش یافته و اکثریت مردم در کف جامعه دچار فقر شده اند؛ خط فقر روز به روز بالا می رود و با توجه به اینکه فقر دیوار به دیوار کفر است اگر نتوانیم معیشت مردم را تامین کنیم ارزش های انقلاب و نظام به خطر می افتد.

مکارم بیان کرد: باوجود تمامی فشارها مردم تحمل کرده اند و در شرایط مختلف کنار نظام ایستاده اند، اگر این موضوع ادامه پیدا کند انگیزه مردم برای دفاع از نظام کم می شود زیرا به لحاظ اقتصادی و معیشتی مردم با مشکل مواجه هستند.

نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات اصلی و اساسی که کشور با آن مواجه است، بحث سیاست خارجی و مسایل امنیتی است که اینک با سرکوبی که در حوزه آسیا به هر دلیلی رخ می دهد مانند اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین، استکبار به هرشکلی می خواهد ضرباتی به نظام وارد کند و نظام ما را نیز زمین گیر کند ولی خوشبختانه با حضور به‌موقع تا حدود زیادی این مسایل کنترل شده است.

وی عنوان کرد: مجلس می تواند با ایجاد ارتباط مناسب با دنیای خارج و همچنین تکیه بر قدرت و رضای الهی و اراده مردم این مشکل را حل کند تا درگیری و جنگ جدیدی به کشور و مردم تحمیل نشود.

پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی

مکارم با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آب افزود: در مدیریت منابع آب با وجود اینکه استان کرمان در منطقه خشکی قرار دارد و شرق استان کرمان نیز در خشک‌ترین و کم بارش ترین منطقه قرار دارد، روز به روز سطح آب های زیرزمینی پایین می رود و بسیاری از چاه های کشاورزان خشک شده که مجبور به تغییر چاه شده اند اما مشکل حل نشده است.

وی اظهارداشت: اگر منابع آبی را مدیریت و شیوه های آبیاری را تغییر دهیم، همچنین به شکلی ارتباط برقرار کنیم که در برنامه های درازمدت آب را از جاهای دیگر به این استان و منطقه منتقل کنیم تا مردم در حوزه کشاورزی دچار مشکل نشوند و همچنین آب اشامیدنی داشته باشند، مناسب خواهد بود.

نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:یکی از مشکلات منطقه وجود سرب و املاح در آب های زیرزمینی است که باوجود تمام اقدامات انجام شده باز هم املاح آب بالاست که امیدواریم در بحث نزولات جوی خداوند یاری رسان ما باشد و با بهینه مصرف کردن در چند سال آینده دچار مشکل نشویم.

وی عنوان کرد: از معضلات دیگر در منطقه شرق استان کرمان که می توان با کمک مردم آن را حل کرد بحث بُن بَستی است که رخ داده و ارتباطی که با دریای آزاد داریم زیرا خوشبختانه جاده جاسک به ریگان شروع به کار کرده است و می تواند یکی از اولویت های ویژه باشد تا بتوانیم ارتباطمان را از طریق بندر چابهار و جاسک برقرار کنیم و به بندر چابهارمتصل شویم تا از بُن بست اقتصادی خارج شویم.

نامزد انتخابات شرق کرمان: منابع انسانی را با برچسب چپ و راست حذف کرده‌ایم؛ برای تحول آمدم

برای تحول در شرق کرمان حضور پیدا کردم

نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر مسائل مربوط به حوزه انتخابیه نیز اضافه کرد: با توجه به حساسیت خاصی که در انتخابات و مجلس وجود دارد و اینکه در دنیا با تبلیغات استکبار از مجلس به عنوان یک رفراندم حرف زده شده و مردم را به سمتی حرکت می دهند که حضور شما در انتخابات به عنوان موافقت شما با نظام و عدم حضور یعنی مخالفت با نظام است،همچنین تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات متعدد نسبت به حضور در انتخابات،خود را مکلف دانستم در انتخابات مجلس با توجه به نیازهایی که منطقه شرق استان کرمان شهرستان های بم، نَرماشیر، فَهرج ، ریگان و گُنبکی دارد حضور پیدا کنم.

مکارم ادامه داد: با وجود تجربه مدیریتی چند ساله ای که در حوزه های مختلف داشته ام و همچنین در یک دوره انتخابات رای قابل توجهی را در این حوزه انتخابیه به دست آورده بودم امسال نیز وظیفه خود دانستم تا در کنار مردم شرق استان کرمان باشم و در صورت امکان، تحولی را در این منطقه ایجاد کنم.

وی خاطرنشان کرد: نماینده ای خوب است که بتواند خوب مدیریت کند، مدیریت یعنی از حداقل امکانات بیشترین بهره را ببریم زیرا اولین منابع ما دراین خصوص منابع انسانی است که به آنها توجه نکرده ایم و بعضا منابع انسانی خود را به گروه های چپ و راست نسبت داده ایم و حذفشان کرده‌ایم یا به بهانه اینکه با ما نبودند آنان را به گوشه ای پرانده‌ایم.

وی افزود: یکی از محورهایی که می تواند باعث تجمع و همراهی نیروهای مدافع انقلاب و نظام شود نقش محوری نماینده است که در منطقه شهرستان های شرقی را در سطح استان کرمان مطرح کند.

مکارم توضیح داد: نقش زنان نه به صورت کلی بلکه در جامعه شرق استان کرمان نادیده گرفته شده است ، چند مدیر زن در سطح استان و کشور از بانوان شرق استان کرمان در پُست های مدیریتی به کار برده‌ایم؟، در صورتی که در دوره های مدیریتی بنده در شرق و جنوب استان کرمان حداقل سه نفر از معاونانم خانم بودند که بسیار هم از عملکرد آنان راضی بودم.

وی گفت: نیاز است در شرق استان کرمان انجمن زنان مطالبه گر تشکیل و شرایطی ایجاد شود تا زنان جایگاه واقعی خود را نه در حد شعار بلکه واقعا ایفا کنند.

شرق استان نیاز به تغییر دارد

وی تاکیدکرد:آیا واقعا در طول چند سال اخیر نمی شد جاده ریگان - نرماشیر را عریض و دوبانده کرد تا شاهد از دست دادن جان جوانانمان نباشیم یا بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی که چند سال بلاتکلیف مانده را به سرانجام رساند؛ همچنین آیا پل ورودی شهر بم واقع در دِهبَکری که سال های متمادی در چندین دوره لاینحل مانده است را نمی شد حل و تبدیل به پروژه ای که مردم راضی باشند، کرد؟.

مکارم بیان کرد: مردم شرق استان در شرایط کنونی نیاز به تغییر دارند و بنده به همین دلیل شعار انتخاباتی خود را «تدبر، تلاش و تحول» انتخاب کردم تا مردم هم فکر، تدبیر و کنار یکدیگر برنامه ریزی و تلاش کنند و تغییر رخ دهد زیرا مردم واقعا به دنبال تغییر و تحول هستند و از اینکه یک دوره مدیریتی تعدادی از افراد مرتکب تکرار شوند خسته هستند زیرا نتیجه کار مطلوب نیست.

این نامزد انتخابات با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه شرق استان کرمان خاطرنشان کرد: در بحث راه سازی نیز جاده های منطقه شرق استان کرمان به قتلگاه جوانان ما تبدیل شده است؛ در جاده مرگ بین نرماشیر و ریگان و جاده های منطقه روداب شرقی و غربی به ویژه نرسیده به روستای دولت آباد مکرر تصادفاتی همراه با فوت را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: عوارض بعد از زلزله همچنان باقی مانده و در بحث های آسیب اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و معلولان توجه لازم صورت نگرفته؛ قصد سیاه‌نمایی ندارم اما آنچه شایسته مردم بوده انجام نگرفته و هنوز خاکی بودن معابر در شهرهای شرقی استان کرمان جزو اولویت ها بوده که متاسفانه بعد از بازسازی بم انجام نشده است.

مکارم گفت: مردم اعتماد خود را از دست داده اند زیرا حرف هایی زده شده که کسی به آنها عمل نکرده؛ مردم در این شرایط به تغییر و تحول نیاز دارند.

خرما سازماندهی مشخص و تشکیلات واحدی ندارد

نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: حوزه انتخابیه شرق استان کرمان تک محصولی است و بخش بزرگی از معیشت زندگی مردم وابسته به خرما است که سازماندهی مشخص و تشکیلات واحد ندارد؛ اگر در بحث قیمت گذاری ، صادرات، صنایع جنبی و مصرف داخلی و خارجی بتوانیم سازوکار مناسبی را تعریف کنیم تا با تقویت منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مردم در بحث صادرات ورود کنند، با فرهنگ سازی درست مشکل مردم را می توان حل کرد.

وی عنوان کرد: مردم منتظرند تا بتوانند در شرایط و موقعیت های بهتر و مناسبی محصول خرمای خود را به فروش برسانند، مانند ماه مبارک رمضان اما به دلیل نوسان قیمتی که وجود دارد مردم نمی توانند روی آن برنامه ریزی کنند؛ نکته دیگر اینکه حضور واسطه ها و دلالان خرما باعث نوسان قیمت می شود.

مکارم تصریح کرد: افزایش تورم در تمامی محصولات دیده شده اما در محصول خرما این میزان تورم دیده نشده، به طور مثال قیمت پسته اگر ۵۰ برابر شده باشد خرما در مقابل ۵ تا ۱۰ برابر شده است.

نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: ما می توانیم یارانه به کشاورز بدهیم یا بیمه را تقویت کنیم تا در بحث خشکیدگی و مشکلات قیمتی مردم را حمایت کند و باید بحث های حمایت دولت را به گونه ای بگذاریم تا مواد اولیه مانند سم و کود با قمیت مناسب به دست کشاورز برسد؛ همچنین برای مصرف داخلی، صادرات و استفاده از صنایع جنبی برنامه مشخص داشته باشیم.

وی گفت: تشکل صنفی باید از سردخانه داران، خرماداران و کشاورزان به طور واقعی دفاع کند؛ نماینده می تواند نقش محوری و کلیدی در این قضیه داشته باشد و با محوریت نماینده اما با استفاده از مردم مشکلات به راحتی حل می شود.

مکارم تاکید کرد: بزرگترین اشتباه مسئولان پشت کردن به مردم بوده است.

شهرستان های بدون امکانات

این نامزد انتخابات ادامه داد: شهرستان‌هایی با توجه به سیاست کشور در شرق استان کرمان در طول سال های گذشته ایجاد شده است ولی نمی توانیم مجموعه ای را با جمعیتی حداقلی و بدون هیچ امکاناتی به شهرستان تبدیل و آن را رها کنیم زیرا بسیاری از شهرستان های ما اداره ، ساختمان ، امکانات و شرایط لازم را ندارند.

مکارم گفت: بخشی از این وضعیت با توجه به شرایط مملکت قابل قبول است اما بخش دیگری از آن مربوط به این است که ما فکر نکرده و حرکت هم نکرده‌ایم.

نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه بم،نَرماشیر، فهرج،ریگان و گُنبکی اظهارکرد: از نکات دیگر که باید مدنظر قرار گیرد ارتقای شهرستان های موجود و تشکیلات آنها است که می توانیم ارتقای شهر بروات با جمعیت قابل توجهی وجود دارد، همچنین ارتقای روداب با وجود منطقه وسیع و همچنین ارتقای شهر دهبکری که به عنوان نگین گردشگری بین دو منطقه گرمسیری خودنمایی می کند به شهرستان را جزو برنامه های اصلی خود قرار می دهم.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت عوارض منطقه ویژه اقتصادی تنها به شهرستان های شرقی استان افزود: چرا ما باید نسبت به شهرهای دیگر عقب افتاده باشیم در صورتی که منطقه ما بزرگترین شرکت خودروسازی کشور را دارد و پرداخت عوارض خاص شهرستان های شرقی ما می توانست بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

نامزد دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: از اشتغال آفرینی در منطقه خوشحال هستیم اما کارگران ارگ جدید در چه رده کاری فعالیت دارند و چرا بیشتر از ساعت اداری باید از این کارگران کار بکشند؟.

مکارم تصریح کرد: جزو اولویت های بنده است تا از مونتاژ کاری خارج شویم و قطعه سازی نیز با ظرفیت موجود تقویت یابد زیرا می توان بخشی از قطعه سازی ها را به دیگر شهرستان های شرقی استان کرمان منتقل و فضای لازم را برای سرمایه گذار ایجاد، همچنین تردد بین شهرستانی را محدود کرد.

نیروسازی مدیران منطقه شرق استان

وی با اشاره به بحث نیروسازی مدیران منطقه شرق استان بیان کرد: درطول سال های گذشته مدیران بومی زیادی داشتیم که با توجه به عملکرد خودشان رشد کرده اند؛ چرا مدیران بومی منطقه شرق نباید در سطح استان و وزارتخانه نقش داشته باشند، در صورتی که انسان های فرهیخته، تحصیلکرده و متعهد زیادی داریم که هیچ حمایت و توجهی به آنان نشده است.

مکارم گفت: متاسفانه در شرق استان شرایطی ایجاد شده که افراد دوست ندارند در منطقه حضور داشته باشند و بیشتر مهاجرت گریز شده‌ایم تا مهاجرت پذیر؛ باید برای افراد خارج از مجموعه شرق استان کرمان شرایطی را فراهم کنیم تا با میل و رغبت به شهرستان های ما برگردند.

این نامزد انتخابات مجلس اظهارکرد: از برنامه های اساسی بنده این است که هرسال گروه های مشاوره ای در سطح شرق استان کرمان بین بانوان و اقایان و در رشته های مختلف تشکیل شود تا مردم کار را به دست بگیرند و از حضور مردم استفاده بهینه را ببریم.

وی اضافه کرد: در بحث گردشگری با وجود ارگ باستانی و ارگ جدید بم ،ظرفیت های گردشگری مهمی در سطح جهانی داریم؛ با وجود داشتن بزرگترین بنای خشت و گلی جهان در بم، متاسفانه استفاده بهینه ای نشده است و همچنین با وجود اینکه دِهبَکری به عنوان نگین گردشگری در مسیر عبورو مرور و شاهراه بین المللی به سمت هرمزگان و دریا قرار دارد، این زمینه وجود دارد که گردشگری را تقویت کنیم و مردم از این نعمت بهره مند شوند.

معرفی خلاصه

به گزارش ایرنا مکارم جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه اهل و ساکن شهرستان بم متولد ۱۳۴۰ از حوزه انتخابیه شرق استان کرمان است که مسئولیت هایی در سطوح مختلف از جمله معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست بیمارستان امام خمینی بم، رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رییس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، مدیر کل سازمان بهزیستی استان کرمان و معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور را داشته است.

وی همچنین مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان های بم و جیرفت را در کارنامه خود دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.
استان کرمان۹حوزه انتخابیه، ۱۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی و سه کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha