نامزد مجلس از حوزه انتخابیه مشهد:قوانین مالیاتی نیازمند تغییر است + فیلم

مشهد- ایرنا-یکی از نامزدهای انتخاباتی مشهد و کلات در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین جدید مالیاتی، زمینه ساز ناعدالتی و ناترازی در اخذ مالیات و به یکی از بزرگترین دغدغه های تولیدکنندگان و اصناف مبدل شده است.

علی دبیر روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز مشهد افزود: قوانین مالیاتی حوزه اصناف هم اکنون بر مبنای گردش مالی بنا شده است که این روش به دلیل نوسانات قیمتی، نمی تواند معیار خوبی برای اخذ مالیات باشد.

وی ادامه داد:مالیات همان طور که از دیگر اقشار گرفته می شود باید از اصناف نیز اخذ شود و گردش مالی همیشه دلیل سود نیست و نمی تواند به تنهایی سنجشی برای اخذ مالیات از شرکتهای تولیدی و اصناف باشد.

این نامزد انتخاباتی معیشت کارمندان دولت به خصوص شرکت های مادر تخصصی و شرکت هایی که از مهمترین تامین کنندگان بودجه کشور هستند را حائز اهمیت دانست و گفت: توجه به این موضوع نیازمند نگاه ویژه ای است و با توجه به قانون خدمات کشوری و تصویب قوانین خاص به دنبال تحقق آن خواهیم بود.

دبیر افزود: بازنشستگان نیز باتوجه به وضعیت تورمی که در جامعه وجود دارد در شرایط خاصی قرار دارند و بی شک باید حمایتهای بیشتری شوند، بیمه تکمیلی این قشر از جامعه که ۳۰ سال از عمر شریف خویش را خدمت کرده اند باید توسعه یابد و شامل پوشش کامل تمامی خدمات درمانی آنها شود.

وابستگی کسب و کارهای خراسان رضوی به توریست باید کاهش یابد

نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: کسب و کارهای خراسان رضوی وابستگی زیادی به توریست و زائر دارند و در صورت کاهش توریست، به کسب و کار اصناف لطمه خواهد خورد و در عمل ضربه شدیدی به اشتغال استان وارد می شود.

دبیر افزود: کسب و کار در این کلانشهر نباید به توریست وابسته باشد چون در صورت کاهش مسافر همانند روزهای اوج کرونا، این مهم تاثیر مستقیم بر معاش اصناف و کسبه این استان خواهد گذاشت.

وی تسریع در ساخت آزاد راه مشهد - چناران، تکمیل طرح متروی مشهد - گلبهار و توسعه بزرگراه آسیایی در شمال مشهد را از مهمترین طرح های حوزه انتخابیه خود دانست که می توان با یک عزم ملی به اتمام آن خوشبین بود.

علی دبیر نامزد حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، سال ۱۳۵۲ در مشهد دیده به جهان گشود. وی سابقه ۲۸ سال فعالیت اجرایی در حوزه فرودگاهی کشور را دارد و فعال عرصه اقتصادی، کارآفرین و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان حوزه انتخابیه "مشهد و کلات"پنج نماینده، حوزه انتخابیه "سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد" و حوزه انتخابیه "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه" هستند هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

هزار و ۲۶ نفر در استان خراسان رضوی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و هشت نفر برای نامزدی مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha