مسئول یونگ مودو ایران:می‌کوشیم مسابقات آسیایی یونگ مودو به میزبانی شیراز برگزارشود+فیلم  
سمینار یونگ مودو در شیراز

شیراز-ایرنا- رئیس  ورزش رزمی یونگ مودو ایران اعلام کرد:می‌کوشیم با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان مسابقات آسیایی این رشته را در شیراز که یکی از پایگاه های یونگ مودو ایران است، برگزار کنیم.

کیوان دهناد که برای شرکت در سیمنار سراسری یونگ مودو به شیراز سفر کرده بود، دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:‌ شهرهای دیگری هم داوطلب میزبانی مسابقات آسیایی شدند اما با توجه به شرایط خوبی که شیراز دارد ترجیح می دهیم این شهرمیزبان مسابقات آسیایی باشد.

وی ادامه داد:‌ یونگ مودو در ایران از سال ۱۳۹۲ بنیان گذاشته شد که با توسعه این رشته در کشور توانسته ایم قهرمانان ارزنده ای را تربیت کنیم و در اولین حضور در مسابقات مستر شیپ در سال ۲۰۱۶ توانستیم در کشور کره جنوبی با اقتدار بر حریفان خود با حضور داوران کره ای جایگاه ایران را تثبت کنیم.

مسئول یونگ مودو ایران:می‌کوشیم مسابقات آسیایی یونگ مودو به میزبانی شیراز برگزارشود+فیلم  

دهناد بیان کرد:‌ تیم ایران بطور مستمر در مسابقات جهانی و مستر شیپ شرکت داشته و همواره بر سکوی قهرمانی در بین کشورهای جهان قرار گرفته است و ایران یکی از کشورهای مطرح در توسعه و گسترش رشته یونگ مودو است.

بنیانگذار رشته یونگ مودو در ایران درباره سمینار تخصصی این رشته که در شیراز برگزار شد،‌ بیان کرد:‌ این سمینار با هدف ارتقا و آگاهی فنی مربیان و هنرجویان در۲ بخش فنی و داوری برگزار شد که با استقبال خوب شرکت کنندگان همراه شد.

دهناد افزود: با فروکش کردن کرونا، مجمع عمومی فدراسیون جهانی یونگ مودو تصمیم گرفت مسابقات جهانی ۲۰۲۲ به صورت حضوری در کره جنوبی برگزار شود.

او با اظهار اینکه یونگ مودو یک رشته رزمی، دانشگاهی و نظامی است اظهار کرد:‌ این رشته در کشور کره جنوبی با مرکزیت دانشگاه یونگ این در سال ۱۹۵۲ برای اولین بار بنیان گذاشته شد که استادان بزرگ و قهرمانان المپیکی رشته جودو کره جنوبی در توسعه این رشته در جهان تلاش زیادی کردند.

با قدرت در مسابقات مستر شیپ شرکت می کنیم

رئیس ورزش رزمی یونگ مودو اعلام کرد:‌ قرار است زمان مسابقات مستر شیپ از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود و تیم ایران با قدرت در این مسابقات مهم شرکت خواهد کرد.

دهناد بیان کرد:‌ سال هایی که مسابقات المپیک برگزار می شود، پیکارهای یونگ مودو تحت تاثیر المپیک قرار می گیرد برای همین فدراسیون جهانی در تلاش است مسابقات مستر شیپ را طوری برنامه ریزی کند تا به المپیک ۲۰۲۴ پاریس نخورد.

وی از فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد شیراز که میزبانی سمینار را بر عهده گرفت تشکر کرد.

به گزارش ایرنا رشته یونگ مودو (Yongmudo) در ایران در سال ۱۳۹۲ مجوز فعالیت رسمی خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرد و زمینه توسعه این رشته از همان سال فراهم شد.

یونگ‌مودو یک هنر رزمی ترکیبی مدرن کره‌ای است که ترکیبی از تکنیک‌های مختلف تکواندو، هاپکیدو، جودو و سیرئوم و بوکس و کشتی در آن به کار می‌رود.

مسئول یونگ مودو ایران:می‌کوشیم مسابقات آسیایی یونگ مودو به میزبانی شیراز برگزارشود+فیلم  
رشته یونگ مودو

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha