نایب قهرمانی تیم «یونگ مو دو» ایران در جهان/ خوشی: دستاورد ارزشمندی بود

تهران- ایرنا- مربی تیم «یونگ مودو» ایران پس از کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات جهانی مسترشیپ کره‌جنوبی، گفت: دستاورد ارزشمندی بود که به طور قطع در سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، مهدی خوشی درباره حضور موفق تیم ایران در مسابقات جهانی مسترشیپ کره‌جنوبی، اظهار داشت: برای دومین بار است که موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها می‌شویم که نشانگر پتانسیل بالای این رشته در کشور و همچنین جوانان مستعدی است که در آن فعالیت می‌کنند.

وی درباره تاریخچه رسمیت «یونگ مودو» در ایران، عنوان کرد: این رشته ترکیبی از جودو و تکواندو است که مهد آن در کره جنوبی قرار دارد. "یونگ مو دو" در سال ۹۲ توسط کیوان دهناد در کشور پایه‌گذاری شد و با برگزاری دوره‌های مختلف فنی، مربیگری و ارتقاء دان، اکنون به یکی از رشته‌های مطرح در ورزش‌های مبارزه‌ای و دفاع شخصی در کشور بدل شده است.

نایب قهرمانی تیم «یونگ مو دو» ایران در جهان/ خوشی: دستاورد ارزشمندی بود

مسئول پایگاه قهرمانی و استعدادیابی "یونگ مو دو" کشور، اصافه کرد: طی این سال‌ها با یک برنامه‌ریزی مستمر و حساب‌شده توانستیم جوانان علاقه‌مند بسیاری را جذب این ورزش کرده و از میان آنها چهره‌های مستعدی را شناسایی و تیم‌های ملی را در هر دو بخش آقایان و بانوان تشکیل دهیم. اکنون هم با برگزاری اردوهای آماده‌سازی، تمامی نفرات ما آماده حضور در مسابقات برون مرزی و کسب افتخار برای ورزش کشور هستند.

رئیس "یونگ مو دو" استان تهران همچنین افزود: تیم‌های ملی این رشته تاکنون در ۴ دوره مسابقات جهانی در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حضور درخشانی داشته و مدال‌های رنگارنگی کسب کرده اند. امیدواریم نوار پیروزی‌های ما در سال ۲۰۲۴ نیز تداوم یابد و موفقیت‌های بیشتری در میادین مهم پیش‌رو، کسب کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha