نامزد مجلس خبرگان از سنندج: چشم دنیا برای تصمیم گیری به انتخابات ایران است +فیلم

سنندج- ایرنا- سید محمد کاظم موسوی نسب؛ نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان کردستان گفت: حضو و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند، شاخص مردمی بودن  نظام جمهوری اسلامی را بالا می برد و در دنیا با توجه به آن، تصمیم گیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان و کمک به شناساندن بهتر آنها به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات استانی و ملی کرده‌ است.

سید محمد کاظم موسوی نسب، اردیبهشت سال ۱۳۴۶ در خانواده ای روحانی و مذهبی در قم متولد شد و در محیطی فرهنگی رشد و نمو یافت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ با عضویت در انجمن اسلامی محله، انجمن اسلامی صاحب الزمان(عج) تحت اشراف آیت الله احمدی میانجی و حضور در کلاس های فرهنگی عقیدتی پرورش یافت و به صورت منسجم وفعال وارد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شد.

در سال ۱۳۶۴ در رشته حقوق قضایی وارد دانشکده قم شد و پس از ۲ سال تحصیل در دانشگاه، در سال ۱۳۶۶ به حوزه علمیه قم رفت و همزمان با دروس حوزه، تحصیل در دانشگاه را به پایان رساند. در سال ۱۳۷۷ وارد موسسه آموزشی پژوهشی فقه و اصول بقیه الله(عج) شد و از محضر اساتید راهنما بهره برد و کتاب تعویض سند را در موضوع علم رجال تالیف کرد. وی هم اکنون به تدریس دروس سطح فقه و اصول در حوزه علمیه قم اشتغال دارد.

برای آشنایی بیشتر مردم با این نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان کردستان، گفت و گویی انجام شده که مشروح آن در ادامه می آید.

چرا حوزه انتخابیه کردستان را برای نمایندگی خود انتخاب کردید؟

در برخی استانها تعداد کمی خود را برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری کاندید کرده بودند به همین دلیل بنده توفیق داشتم در این صحنه وارد شوم و قدمی هرچند کوچک در جهت تحکیم مبانی اسلام بردارم. بدون طرح قبلی وارد عرصه انتخابات در کردستان شدم و امیدوارم بتوانم بر اساس مقدرات الهی در این مسیر قدم بردارم.

مردم شریف کردستان از آگاهی و شور و هوشمندی بهره‌مند هستند و در صحنه های مختلف وظیفه و باری که خداوند متعال بر دوش انسان ها گذاشته؛ متوجه شده و انجام داده اند. همچنان که در ۲۲ بهمن این حضور به منصه ظهور گذاشته شد.

بهترین توصیف از مردم کردستان، فرموده رهبر معظم است با این مضمون که "ایمان عمیق به اسلام و وفاداری جوانمردانه و فداکارانه به نظام اسلامی و عشق به اهل بیت از جمله صفات مردم کردستان است. " با این تعابیر تعهدف آگاهی و با بینش وافر از وضعیت روزگار، باعث می شود اینطور پای کار باشند.

یکی از صحنه های مهم دیگر در این وضعیت، شرکت در انتخابات است و مردم حتما توجه دارند اصل شرکت در انتخابات و رای دادن همچون راهپیمایی ها مربوط به تحکیم و تثبیت و تایید اصل نظام است.

آیا به جریان سیاسی خاصی وابسته هستید؟

شنیده ام که جامعه مدرسان حوزه علمیه قم لیستی منتشر کرده که اسم بنده هم در آن لیست هست ولی درباره این سوال شما، باید بگویم یک گروهی هستند که قبل از ثبت نام جریان سیاسی با او مذاکره می کند تا به عنوان نامزد نام نویسی کند که ورود از سمت جریان سیاسی است ولی در مقابل گاهی فرد مستقل وارد می شود و گروه های سیاسی بر اساس تشکیلات خود از او حمایت می کنند.

مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط ویژه کشورمان که به فرموده رهبر معظم انقلاب «به قله نزدیک شده ایم» چه تاثیری در تسریع این حرکت دارد؟

انقلاب اسلامی، اساس و پایه مردمی دارد و هر حاکمیتی که پایه مردمی نداشته باشد، تضمین ندارد و در بررسی تاریخ حکومت های از دست رفته می توان دید که مردم در تشکیل آن نقشی نداشته اند. وجود و ادامه هر حکومتی مبتنی بر خواست مردم است و وقتی مردم متوجه باشند (بر اساس آگاهی بخشی نخبگان درباره اینکه این حکومت متعلق به شماست) قطعا در نگهداری آن به هر شیوه ای کوشا خواهند و در حکومت این شیوه به حضور در عرصه است. حکومت جمهوری اسلامی را خود مردم به دست آوردند و حاکم نالایق غیرالهی را کنار زدند پس مردم صاحب اصلی انقلاب اسلامی هستند که در عرصه حضور دارند و نمونه آن راهپیمایی‌های گسترده است.

نشانه مهم دوم که معیار و خط کش دارد، انتخابات و رای است تک تک آرای مردم اثربخش است هر رای خشاب پر می کند و شاخص مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی را بالا می برد و در دنیا با توجه به آن، تصمیم گیری می شود.

خواص و رسانه ها وظیفه دارند به مردم منتقل کنند که اصل حاکمیت از آن مردم است و اگر نارضایتی وجود دارد بر اثر گماشتن کسی است که کار را خراب کرده و باید او را عوض کرد و نه اصل را از بین برد. هر رای یک سنگی بر تحکیم این بناست و مفاد رای و گزینه های انتخاب شده نکته بعدی است.


درباره جایگاه مجلس خبرگان بفرمایید که چرا اینقدر مهم است و دشمن همواره روی آن سرمایه گذاری می کند؟

حاکمیت الهی که برجسته و برخاسته از اراده ذات الهی و حاکمیت اصلی و ذاتی خداوند بر دنیا و بر هر منطقه ای است باید رعایت شود و لذا مردم هر منطقه باید بدانند که حاکمیت باید وصل به خداوند و از ناحیه خداوند باشد.

خدواند مردم را به دستور از اطاعت از خدا، پیغمبر و ولی، امر کرده و خداوند این حق اختصاصی را به ولی امر واگذار کرده است. در نظام اسلامی ما، مردم با سعی و تلاش و مبارزه، حاکمیت غیرخدایی و طاغوت را پس زدند و جمهوری اسلامی را تایید کردند لذا این حکومت را از دست نخواهند داد و در صدد حفظ و حراست از آن هستند.

حفظ اصل حاکمیت و ولایت و فرمانروایی در زمان غیبت ولی منصوب خداوند، وظیفه مردم است و باید در صدد تحکیم آن باشند و حفظ این حاکمیت از طریق راهپیمایی ها و انتخابات ها است. مجلس خبرگان در صدد حفظ نظام حاکمیت و کسی است که مدیر و حرف اول را در کشور بزند؛ بنابراین هر جامعه عقلایی باید بر این استوار باشد که یک نفر حرف آخر را بزند و مجلس خبرگان وظیفه اصلی اش این است بهترین فرد را از بین افراد توانمند، تشخیص دهد. لذا این وظیفه خطیر و مهم طبق قانون برعهده این مجلس قرار داده شده و این مجلس باید این جایگاه را محفوظ و امان نگهدارد و بهترین فردا را در این جایگاه قرار دهد.

این مجلس نمی آید فردسازی کند و به فرد حقانیت دهد، بلکه آن فرد که شرایط کامل را دارد، باید بشناسد و جایگاه رهبری را به وی تحویل دهد. پس این وظیفه بسیار سنگین است. وظیفه مجلس خبرگان در مرحله بعد، مراقبت در انجام وظایف و حفظ شرایط و خصوصیاتی است که برای این رهبر و مدیر و حاکم به وصل حامیت الهی وجود دارد. در جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی مردم باید از حاکمیت اسلامی مراقبت کنند.

تاکنون در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند. کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha