۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85395363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس دوازدهم باید در حوزه نظارت تقویت شود

۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85395363
مجلس دوازدهم باید در حوزه نظارت تقویت شود

قزوین – ایرانا – حسن رجبی متولد سال ۵۰ در روستای شمس کلایه رودبار الموت قزوین، نامزد نمایندگی مردم قزوین، البرز و آبیک با کد انتخاباتی ۲۵۸ در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دوازدهم در بعد نظارتی باید نسبت به دوره های گذشته خوب عمل کند چرا که خانه ملت باید این حوزه را تقویت کند.

به گزارش ایرنا، حسن رجبی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی شیمی و کارشناسی ارشد فلسفه است، وی در حال حاضر در مقطع دکترای رشته فلسفه تحصیل می کند.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی کارش را با دبیری شیمی در دبیرستان های قزوین آغاز کرد و در پژوهشسرای شیمی دبیرستان های قزوین نیز فعالیت داشته است.

رجبی در حال حاضر نایب رییس خانه مطبوعات و همچنین مسوولیت نمایندگی و خبرنگار روزنامه کیهان در استان قزوین را برعهده دارد، وی مدیر مسوول و صاحب امتیاز نشریه نسیم قزوین و مشاور ۲ تن از نمایندگان مجلس و خادم و مسوول روابط عمومی ستاد عتبات و عالیات این استان نیز هست.

مردم به ندای انتخابات لبیک بگویند

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظیفه مجلس در سطح کلان را ابتدا قانونگذاری و بعد نظارت دانست و توضیح داد: در بعد قانونگذاری معتقدم باید نمایندگان متخصص انتخاب شوند چرا که مجلس جای تخصص و کار کارشناسی است.

رجبی در تشریح برنامه های خود در صورت راهیابی به خانه ملت، اظهار کرد: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی حال حاضر مردم، اولویت نخست کارهای بنده در مجلس بر ضرورت کاهش تورم، نرخ ارز و در مجموع نیز رفع مشکلات معیشتی خواهد بود.

وی اهتمام بر بعد نظارتی مجلس را دومین امری دانست که در صورت ورود به مجلس به آن خواهد پرداخت و با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان مجلس نظارت و رای اعتماد به وزرا است، تاکید کرد: در مجموع به نظر می رسد مجلس کنونی در بعد نظارتی ضعیف عمل کرده، تا جایی که یک نماینده در حوزه انتخابیه خود حق دخالت در انتصابات را نداشته و سازوکاری هم برای اینکه مجلس بخواهد نظارتی انجام دهد هم وجود ندارد.

رجبی، مشکلات حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک را در سه قسمت اعلام کرد و نخستین مورد آن را نیز بحران آب دانست و یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر آن چیزی که بیش از همه مسوولان و مردم را در این منطقه با چالش روبرو کرده موضوع آب شرب، به عنوان اصلی ترین مشکل استان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر آب مورد نیاز در قزوین از طریق منابع آب های زیرزمینی تامین می شود، با افت سطح آب های زیرزمینی و فرونشست های موجود، موضوع آب به اصلی ترین مشکل منطقه تبدیل شده که بایستی برای آن چاره اندیشی شود.

به گفته این کاندیدای مجلس شورای اسلامی، یکی از اولویت های کاری در صورت راهیابی به مجلس، استفاده بهینه از آب های سطحی در دستور کاری قرار می گیرد که انجام این مساله نیز با ساخت استخرهای ذخیره آب و احداث سد، میسر خواهد بود.

رجبی، مشکل آب در قزوین را برای تمامی نقاط این استان یکسان دانست و گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر که استفاده از آب سد طالقان مورد توجه این استان قرار گرفت، با تلاش های صورت گرفته این آب تاکنون به مصرف شرب مردم شهرستان آبیک رسیده و این در حالی است که با توجه به میزان سهمیه اختصاص داده شده به استان قزوین، ۱۴ شهر و ۱۹۶ روستا نیز بایستی بهره مند از این آب باشند که در صورت تخصیص بودجه های لازم، این موضوع عملیاتی خواهد شد تا در کمترین زمان ممکن آب سد طالقان به مناطق مختلف و بحرانی استان منتقل شود.

این نامزد حوزه قزوین، آبیک و البرز در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، دومین موضوع مورد بحث، استفاده از مدیران بومی در راس کارهای اجرایی این استان است که بایستی این مساله مورد توجه قرار گیرد.

رجبی، سومین موضوع مهم استان قزوین را در عدم تخصیص عادلانه بودجه استانی برشمرد و تاکید کرد: به طور معمول بودجه ها با چانه زنی های سیاسی در مجلس رقم می خورد و این در حالی است که قزوین با توجه به موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی خود و واقع شدن در شاهراه ارتباطی مهم کشور و موضوعات قابل توجه آن در حوزه های صنعتی، کشاورزی و به ویژه گردشگری و نزدیکی آن به پایتخت، متاسفانه بودجه آن در مرتبه ۲۹ کشوری قرار گرفته و مقدار آن نیز از بسیاری استان های دیگر هم کمتر است.

وی یادآور شد: در حوزه تقسیمات استان، امروز شاهد رشد و گسترش بسیاری از مناطق شهری استان به ویژه محمدیه با چند هزار جمعیت هستیم که با وجود قابلیت شهرستان شدن آن، متاسفانه این شهر در حد یک بخشداری کوچک اداره می شود و در عین حال نیز با شهرستان شدن آن می توانیم بودجه های خوبی را نیز به استان تزریق کنیم

رجبی اضافه کرد: از مردم عزیز استان قزوین، به خصوص حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک می خواهم که در انتخابات پیش رو حضوری فعالی داشته باشند و با لبیک به این دوره از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، برگ زرین دیگری را به تاریخ انقلاب اسلامی بیافزاییم.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز صاحب چهار کرسی نمایندگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha