تنور داغ رقابت انتخابات در کرمان؛ استاندار: فضای اجتماعی خوبی شکل گرفته است

کرمان - ایرنا - با وجود اینکه تنور تبلیغات و رقابت انتخابات ۱۱ اسفند از امروز (پنجشنبه) در سراسر کشور داغ شده و در این خصوص پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز ضروری است، استاندار کرمان در نشستی به همین منظور حاضر شد و گفت: فضای رقابتی و اجتماعی خوبی در این حوزه در استان شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی از نخستین ساعت‌های امروز (پنجشنبه) سوم اسفند آغاز شده که بر اساس آمارها و با توجه به انصراف‌ها، شاهد آغاز رقابت ۳۵۴ نامزد برای تصاحب کرسی های مجلس شورای در استان کرمان هستیم.

استاندار کرمان به همراه رییس کل دادگستری استان و سایر مسئولان، مجریان و ناظران انتخابات، امروز میزبان شماری از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود تا در نشست تبیینی آموزشی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات بپردازند و این انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شود.

در این نشست همچنین اعلام شد که مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت چهار اصل اساسی در انتخابات ۱۱ اسفند است که در این زمینه ۱۰۰ جرم انتخاباتی احصا شده و نامزدها باید در راستای قانون به بحث تبلیغات و رقابت سالم بپردازند.

تنور داغ رقابت انتخابات در کرمان؛ استاندار: فضای اجتماعی خوبی شکل گرفته است

خط و مشی دولت در انتخابات

استاندار کرمان در این نشست گفت: تلاش دشمن از ابتدای سال برای کاهش حضور و مشارکت در انتخابات بوده است.

محمدمهدی فداکار به چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر "مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت" انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: با تاییدیه‌های صورت گرفته در همه حوزه‌های انتخابی استان فضای رقابتی شکل گرفته است.

وی افزود: برای تامین امنیت نیز از سوی دستگاه‌های مربوطه از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و مشارکت با حضور حداکثری مردم در ۱۱ اسفند ماه محقق می‌شود؛ در این زمینه فضای اجتماعی خوبی را شاهد هستیم.

فداکار تصریح کرد: سلامت انتخابات در یک بخش مرتبط با رعایت زمابندی‌ها از ثبت‌نام تا اعلام نتایج بوده و در بخش دیگر هرگونه دخالت نکردن مجریان در انتخابات است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: هر فرد، رای و نظر شخصی دارد، اما مجریان انتخابات نباید استفاده و سوگیری از موقعیت خود داشته باشند؛ هیچ آورده‌ای برای کشور بالاتر از این نیست که انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شود.

تنور داغ رقابت انتخابات در کرمان؛ استاندار: فضای اجتماعی خوبی شکل گرفته است

تشکیل ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز عنوان کرد: دادگستری‌ از باب مدعی‌العموم، تکلیف و نظارت عام بر اجرای قوانین و مقررات دارد و به شکل خاص در قانون‌ انتخابات، تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برعهده دادگستری گذاشته شده است.

۲۰ پرونده تخلف

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی از شکل‌گیری ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و افزود: تا کنون ۲۰ پرونده در این شعب تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.
حمیدی گفت: هدف ستاد در وهله اول بر پیشگیری است و می‌خواهیم هماهنگی و برنامه‌ریزی کنیم که جلو تخلفات گرفته شود؛ این تخلف در هر رده مسئولیتی که باشد فرقی ندارد و طبق قانون با متخلف برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: انتظار ما از نامزدهای انتخاباتی، رعایت قانون است و این موضوع فصل‌الخطاب ما محسوب می‌شود.

حمیدی عنوان کرد: ۱۰۰ جرم و تخلف در قانون انتخابات عنوان شده که نامزدها باید بر آنها اشراف داشته باشند و رعایت کنند؛ همه جرایم و تخلفات تحت رصد است، از آنها نمی‌گذریم و رسیدگی می‌شوند.

جلسه تبیینی آموزشی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان در سالن همایش‌های استانداری کرمان برگزار شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha