آخرین خبرها از آغاز رقابت ۳۵۴ نامزد خانه ملت در استان کرمان

کرمان - ایرنا - مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی درحالی از نخستین دقایق امروز(پنجشنبه) سوم اسفند آغاز شد که براساس آمارها و باتوجه به انصراف‌ها، شاهد شروع رقابت ۳۵۴ نامزد در استان کرمان باهمدیگر هستیم.

به گزارش اینا استان کرمان در این مرحله از انتخابات شاهد رقابتی بسیار تنگاتنگ و نفسگیر است؛ هم بین نامزدهای ۲ جناح اصولگرا و اصلاح طلب و هم در برخی حوزه ها به ویژه مرکز استان بین نامزدهای جناح اصولگرا که برخی نیز از آن به عنوان رقابت چندضلعی یاد می شود و تحلیل ها را درباب سرنوشت این رقابت ها بسیار پیچیده و سخت کرده است.

با تغییر حوزه برخی نامزدها و در نهایت انصراف دیگر نامزدها، اینک و تا امروز، براساس آمارها ۳۵۴ نامزد در ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان در فضای رقابت باقی مانده اند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان در این زمینه توضیح داد: طبق آخرین آمار سامانه ستاد انتخابات ۳۵۴ نامزد مجلس شورای اسلامی در استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رحمان جلالی در جلسه این ستاد افزود: ۳۹۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از شورای نگهبان‌ تأیید صلاحیت گرفتند که ۴۰ نفر انصراف دادند.

وی اظهار داشت: تا ۷۲ ساعت قبل از آغاز رسمی رای‌گیری، نامزدها می‌توانند انصراف خود را از رقابت اعلام کنند، بنابراین احتمال تغییر در تعداد ۳۵۴ نفر نیز وجود خواهد داشت.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: در مجموع ۶۷.۷ درصد نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تایید صلاحیت شده‌اند.

جلالی همچنین تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان را ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تفکیک جنسیتی واجدان رای در استان، یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۳۰۷ نفر مرد و یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۲۸ نفر زن است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان، تعداد رای‌اولی‌های استان کرمان را هم ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر اعلام کرد.

حسین موسی‌علی دبیر ستاد انتخابات استان کرمان نیز اعلام رد که افرادی که تغییر حوزه انتخابیه داشته اند ۱۰ مورد بوده است.

وی گفت: تغییر حوزه‌های نامزدها شامل چهار نفر از تهران به کرمان (سه نفر حوزه انتخابیه کرمان و راور و یک نفر حوزه انتخابیه شهربابک)، سه نفر کرمان به سایر استان‌ها (۲ نفر تهران و یک نفر بندرعباس)، ۲ نفر از حوزه انتخابیه بافت، رابُر و ارزوئیه به کرمان و راور و یک نفر از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان به کرمان و راور است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان افزود: توزیع تعرفه‌ها از اول اسفند آغاز شده و به فرمانداران تاکید کرده ایم که توزیع تعرفه در شعب اخذ رای متناسب با دوره قبل باشد تا با کمبود مواجه نشویم.

دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha