۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85395046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار آخال ترکمنستان از ظرفیت های درمانی خراسان‌شمالی بازدید کرد

بجنورد-ایرنا- استاندار آخال ترکمنستان امروز (پنجشنبه) با هدف توسعه گردشگری سلامت از ظرفیت های درمانی خراسان شمالی در بجنورد بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، «روشن خوجه قلی یف» در دومین روز از سفر خود به خراسان شمالی به همراه هیاتی از بیمارستان امام حسن بجنورد(ع)، بیمارستان تامین اجتماعی و بخش آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بازدید کرد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

جمعی از فعالان بخش بازرگانی و تجار ترکمنستانی نیز از واحدهای تولیدی؛ آرد ارمغان و شریعت، فاو ژنراتور، سبک سازان شرق، کیا الکترود، میوه خشک پاکسیما، سردخانه مطیع شیروان، ماکارونی ۱۱۴ شیروان، خوراک دام پارس در سیساب، مجتمع گلخانه ای و تولید رب در شیروان و پتروشیمی خراسان بازدید کردند.

همچنین این هیات تجاری از تعدادی اماکن تاریخی، فرهنگی، شهری و نمایشگاه فرش نیز بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، کشور ترکمنستان، با مساحت حدود ۴۸۸ هزار کیلومتر مربع، با جمعیت حدود ۶ میلیون نفر و ۹۹۰ کیلومتر مرز مشترک خاکی و ۲۲۸ کیلومتر مرز مشترک آبی دارای اهمیت ویژه ای به لحاظ ژئواکونومی و ژئواستراتژیکی برای جمهوری اسلامی ایران است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت و ۲۸ هزار کیلومتر مساحت، ۲۸۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و استان آخال یکی از پنج استان کشور ترکمنستان و همجوار با خراسان شمالی محسوب می شود که حدود ۹۷ هزار کیلومتر مساحت و افزون بر ۹۰۰ هزار نفر نیز جمعیت دارد.

استاندار خراسان شمالی به همراه هیاتی متشکل از ۳۰ نفر سرمایه‌گذار در بخش های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی و بازرگانی خارجی روز دوشنبه (۲۵ مهرماه) سالجاری به کشور ترکمنستان سفر کرد.

اعزام و پذیرش هیات های تجاری یک اقدام ارزشمند دولت سیزدهم در زمینه مراودات بازرگانی است و در یکسال گذشته هیات تجاری استان به کشور ارمنستان، قزاقستان و روسیه اعزام شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha