مردم مراغه در مورد مشارکت انتخاباتی چه می‌گویند

مراغه- ایرنا- مردم مراغه اگرچه گله‌مندی‌هایی از مجلس و برخی از مسئولان محلی دارند، اما حضور در پای صندوق رای را در بیشتر موارد به این گلایه‌ها گره نمی‌زنند و یکدیگر را برای حضور در صحنه انتخابات دعوت می‌کنند.

به گزارش ایرنا بیشتر آنان از مشکلات معیشتی و عملکرد نمایندگان خانه ملت دلگیر هستند و با این وجود مشارکت حداکثری را وظیفه دینی و اجتماعی خودشان تلقی می‌کنند.

البته تعدادی هم می‌خواهند گله‌مندی خودشان را از طریق حاضر نشدن در پای صندوق رای ابراز کنند که بعید نیست به خاطر حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات ۱۱ اسفندماه، تغییر موضع دهند.

چراکه در میان نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر، طیف‌های مختلف سیاسی حضور دارند و برخی از صاحب‌نظران، برگزاری یک انتخابات پرشور را در این حوزه انتخابیه پیش‌بینی می‌کنند.

آنان معتقدند که لیست ۴۵ نفری داوطلبان مجلس دوازدهم در این حوزه انتخابیه که تا حدود زیادی تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد، نویدبخش برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی است.

مردم مراغه در مورد مشارکت انتخاباتی چه می‌گویند
حضور داوطلبانی از سلایق مختلف در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر، نویدبخش انتخاباتی پرشور

«صفر افتخاری» که در مجاورت مسجد ملارستم مراغه و روی میزهای کوچک و سیار میوه می‌فروشد، شرکت کردن در انتخابات را وظیفه هر مسلمان می‌داند و می‌گوید که همراه با خانواده‌اش در پای صندوق رای حاضر می‌شود.

«ابراهیم حیدروش» که در داخل بازار پروتئین‌سرا دارد هم می‌گوید: ما رای می‌دهیم اما مسئولان هم باید به مشکلات مردم بیش از پیش رسیدگی کنند و تنها در زمان انتخابات به فکر مردم نباشند.

وی ادامه می‌دهد: مردم همواره به پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و باید به دغدغه‌های آنان رسیدگی شود اما مردم هم نباید به دلیل گلایه‌هایشان با صندوق رای قهر کنند.

«مهدی اقدمی» که در داخل بازار تاسیسات فنی دارد و نماینده اصناف مراغه در اداره مالیات است، ابتدا از گلایه‌های اصناف سخن به میان می‌آورد و بیان می‌کند: از نظر مالیاتی به اصناف ظلم شده و افزایش آب‌بها در آستانه انتخابات هم به نارضایتی منجر شده است.

وی با بیان اینکه حضور در پای صندوق رای وظیفه ملت ایران است، اضافه کرد: مسئولان می‌توانستند تسهیلاتی در آستانه انتخابات در نظر بگیرد و از افزایش تعرفه‌های آب و برق هم جلوگیری کند.

«فرهاد پروین» که همراه با پدرش در بازار زرگران مراغه در حال تردد است هم می‌گوید: تصمیم ندارم تا در پای صندوق رای حاضر شوم زیرا اثر آن را نمی‌بینیم؛ کسی حرف ما را نمی‌شنود و به فکر ما نیست.

«محمد امیررضازاده» هم تمایلی برای حضور در پای صندوق رای ندارد و می‌گوید: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ندرت درد و دل مردم را در خانه ملت بیان می‌کنند و اثرگذاری رای برای ما ملموس نیست.

به گزارش ایرنا رای دادن صرفا یک حق نیست که بتوان از آن صرفنظر کرد بلکه از آنجایی که هر فردی در مورد پیشرفت جامعه مسئول است، حضور در پای صندوق رای یک وظیفه دینی و اجتماعی است.

۲۷۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر، در انتخابات یازده اسفند سال جاری حائز شرایط رای هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha