۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبر: 85393091
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد آماده تحویل است+ فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به صورت گروه ساخت ، نیمه ساز و یا تکمیل شده، آماده تحویل است.

به گزارش ایرنا " احسان خواجه رضایی" روز سه شنبه در بازدید خبرنگاران از طرح های نهضت ملی مسکن استان افزود: سعی بر این است که در سال آینده اکثر تعهد دولت در طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: در استان مجموعا ۱۴۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند که ۵۶ هزار نفر از این تعداد پس از پالایش، تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به میزان پیشرفت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد:پیشرفت های این واحدها متفاوت است که تعدادی از آنها در مرحله تهیه طرح و برخی هم در مرحله عملیات اماده سازی و بخشی هم آماده تحویل است.

خواجه رضایی با بیان اینکه در اکثریت شهرستانها مراحل آماده سازی واحدهای یاد شده پایان یافته است اظهار کرد: طرح های نهضت ملی مسکن در استان توسط سه کارگزار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، سازمان همیاری های شهرداری و بنیاد مسکن پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم است که سهم استان از این طرح، ساخت ۶۰ هزار خانه است افزود: استان در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است؛ نخستین واحدهای این طرح در قالب ۴۰ واحد در کمتر از ۱۰ ماه آماده و به بهره برداری رسید.

خواجه رضایی ادامه داد:طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

خواجه رضایی در ادامه در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهرک پردیس زندگی گفت: وسعت این شهرک  ۳۷۷ هکتار است که سه فاز برای آن  تعریف شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه  ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرک به طرح های جوانی جمعیت تخصیص یافته است افزود: در شهرک مورد اشاره حدود ۶ هزار و ۴۰۰ مسکن به صورت ویلایی ساخته می شود.

وی تصریح کرد: واحدهای این شهرک دارای یک طبقه حیاط دار و به صورت سه خوابه است که ساخت آنها تا مرحله سفت کاری انجام  و جهت تکمیل در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.  

خواجه رضایی ادامه داد: در فاز نخست ساخت ۵۹۶ واحد در زمین به وسعت ۵۰ هکتار در حال اجرا است که  امیدواریم در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ اماده تحویل به متقاضیان شود.

ساخت یکهزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی  مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان 

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یزد هم در این بازدید گفت: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در استان توسط این ستاد انجام می شود که ۷۰۰ واحد در شهر یزد و ۵۰۰ واحد در مهریز که بصورت ویلایی است .

" علی اکبر محمد پناه " افزود: ۷۰۰ واحد در شهر یزد که بصورت آپارتمانی ساخته می شود  ۱۹۲ واحد آن حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاپایان سال به بهره برداری می رسند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از ۵۰۰ واحدی هم که در مهریز در حال ساخت است ۱۴۰ واحد آن به متقاضیان تحویل داده شده است و مابقی هم ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 ساخت افزون بر پنج هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط سازمان همیاری شهرداری‌های یزد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های یزد هم در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهید محمدخانی گفت: ساخت طرح نهضت ملی مسکن به این مجموعه سپرده شده که اکنون پنج هزار و ۲۰۰ واحد در دستور کار این سازمان قرار دارد.

" محمدرضا عظیمی‌زاده " افزود:  واحدهای مسکن طرح شهید محمدخانی یکهزار و ۲۱۶ واحدمسکن است و عملیات اجرایی این واحدها از دیماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است که ۷۲ بلوک آپارتمانی ۱۶ واحدی می باشند.

وی با بیان اینکه پیشرفت واحدهای یاد شده متفاوت است اظهار کرد: ۶۴ واحد از واحدهای یاد شده بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تاپایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

 ثبت نام ۶۰ هزار نفر در شهرستانهای استان یزد برای طرح نهضت ملی مسکن

رییس بنیاد مسکن استان یزد در بازدید از طرح ۱۶۰ واحد نهضت ملی مسکن در تفت گفت: این واحد ها در قالب هشت بلوک ۲۰ واحدی است که تاکنون سه بلوک آن تکمیل و آماده تحویل است و بقیه براساس آورده متقاضیان در حال اجراست.

"علیرضا نادریان زاده "افزود: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اداره کل راه و شهرسازی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نسبت به ساخت مسکن اقدام می کند که اخیرا هم یکی طرح‌های شهر یزد به آن واگذار شده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ هزار نفر در  بنیاد مسکن استان برای طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر واجد شرایط نهایی شده‌اند.

نادریان زاده خاطرنشان کرد: در این زمینه ۸۵۰ هکتار زمین تامین شده و مشکل خاصی از این بابت در شهرستان‌ها وجود ندارد که ۶۵۰ هکتار از این اراضی آماده سازی شده و عملیات اجرایی طرح‌ها براساس نظرسنجی از متقاضیان به صورت گروه ساخت و بنیاد ساخت در حال انجام می باشد.

خبرنگاران  در ادامه  از واحدهای نهضت ملی مسکن سه کارگزار ساخت این واحدها بازدید کردند و در جریان روند پیشرفت آنها قرار گرفتند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha