حضور حداکثری در انتخابات فصل جدیدی در عرصه اقتدار ایران اسلامی است

رشت - ایرنا- نماینده مردم گیلان در دوره پنجم و نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حضور حداکثری و سالم مردم در انتخابات را فصل جدیدی در عرصه اقتدار ایران اسلامی دانست.

به گزارش ایرنا، آیت الله رمضانی روزچهارشنبه در گفت‌وگو با سیمای استانی گیلان با بیان اینکه همه باید مطالبه‌گر باشیم، گفت: این مطالبه‌گری باید عالمانه، واقع بینانه و دلسوزانه باشد.

وی تصریح کرد: مردم با حضوری آزادانه در انتخابات باید بنا به تشخیص خود به فردی اصلح رای دهند کسی که بتواند منافع کشور را مورد توجه قرار دهد تا اقتدار ایران در جوامع بین المللی حفظ شود؛ این امانت بزرگی است که به ما سپرده شده و امامین انقلاب بر آن تاکید دارند.

وی در ادامه، مجلس خبرگان رهبری را مهمترین مجلس در قانون اساسی کشور اعلام کرد که بزرگترین مسئولیت آن تعیین رهبری و حفظ و صیانت از جایگاه ولی فقیه بعنوان رکن نظام است.

آیت الله رمضانی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه رکن اسلام با ساحت اجتماعی و سیاسی، رهبری با ساحت هدایتگری و مردم استوار بوده و ساختار نظام نیز بر اساس جمهوریت بر پایه اسلامیت بنا شده است.

وی با بیان اینکه جمهوریت؛ مقبولیت نظام را برعهده دارد و اسلامیت محتوا و مشروعیت نظام را مشخص می کند، افزود: این ۲ در کنار یکدیگر ضریب امنیت و ساختار جمهوری اسلامی را حفظ می کند که هم ارزشهای اسلامی، انسانی و هم قالب نظام را شکل می دهند، لذا حضور مردم در انتخابات می تواند در داخل کشور تعیین کننده باشد و در عرصه بین الملل نقش مهمی ایفا کند.

نماینده مردم گیلان در دوره پنجم و نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم بعنوان رکن سوم نظام؛ رئیس جمهور، نمایندگان مجلس خبرگان، شورای اسلامی و نمایندگان شهر و روستا را انتخاب می کنند و در تعیین رهبری با یک واسطه نقش دارند، چون باید خبرگانی باشند که ویژگی‌های رهبری را تشخیص می‌دهند به همین دلایل معتقدیم جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حضور مردم به معنای واقعی کلمه مردم سالاری دینی را به منصه ظهور رسانده است.

وی اضافه کرد: در ایران اسلامی حضور مردم در انتخابات آزاد است لذا باید بعنوان یک حق اجتماعی از این مسیر استفاده شود و برای داشتن ایرانی مقتدر با بیش از هفت هزار سال قدمت، باید در انتخابات شرکت کنیم.

آیت الله رمضانی به جایگاه تاریخی بسیار مهم ایران در ادوار گذشته اشاره کرد و افزود: باید برای حفظ تمدن و جغرافیای اسلامی، دستیابی به این هدف متعالی و بلند با ارزش‌های الهی و انسانی، پای صندوق های رای حاضر شویم؛ نکته مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد نقش و جایگاه ولایت فقیه در داخل و خارج از کشور است.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن سه رکن در مقابل تفکر لیبرالیسم، تقابل میان اسلام و استکبار را بین بلوک شرق و غرب شکل داد که سهم خواهی ملت‌های مختلف را به دنبال داشته است. امروز اقتدار حوزه ولایت فقیه در داخل و خارج جلوه گر شده و جایگاه ایشان همواره در برون رفت از بحران‌های مختلف نقش آفرین بوده است.

آیت الله رمضانی تصریح کرد: توجه به این رکن مهم نشان می دهد اسلام قدرت برنامه‌ریزی را برای حکومت دارد و می‌تواند عدالت را به معنای واقعی کلمه در همه بخش‌ها و سطوح جامعه پیاده کند لذا حضور در ساحت اجتماعی و سیاسی اسلام بسیار مهم است؛ اسلام یک دین فردی نیست بلکه مسئولیت اجتماعی و فردی را بر عهده هر مومن مسلمانی قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران وارد کردن دین در ساحت سیاسی است؛ دین می‌تواند نقش مهم و کارآمدی در حاکمیت داشته باشد و نقشی که با معجزه انقلاب تحقق یافت. بسیاری باور نمی‌کردند انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند و خواستار اصلاحات تدریجی در نظام طاغوت بودند اما این انقلاب با اراده مردم و رهبری امام راحل شکل گرفت انقلابی که به همه ساحت‌های مختلف انسانی توجه دارد.

نماینده مردم گیلان در دوره پنجم و نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود : گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب نشان می دهد قدرتی که آموزه‌های اسلام دارد می‌تواند پاسخگو باشد و امروز ما به این ساختار برنامه‌ریزی که در عرصه مختلف بین الملل پاسخگو باشد، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ایران گفتمان جدید با ادبیات نوین را به دنیا معرفی کرد، گفت: انقلاب اسلامی ادبیات جدیدی به ما آموخت، گفتمانی که شکلی حکومتی گرفته و در همه ابعاد به نحوی شایسته رشد، ترقی و تعالی یافته است.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات باید برای افزایش ضریب امنیت و اقتدار کشور پررنگ‌تر شود و هر کسی که خود را ایرانی می داند و به دنبال اقتدار ایران اسلامی در عصر معاصر است باید از حق خود برای انتخاب فردی اصلح استفاده کند، حقوق مسلمی که می‌تواند در انتخابات در برابر کسانی که می‌خواهند جغرافیای تاریخ ایران را کوچک کنند، موثر واقع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha