نامزدهای انتخاباتی اخلاق را در تبلیغات خود رعایت کنند

رشت - ایرنا - نماینده مردم گیلان در دوره پنجم و نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از نامزدهای انتخاباتی و ستادهای آنها خواست از تخریب رقبا پرهیز کرده و اخلاق را در تبلیغات رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رضا رمضانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: هر رای در عرصه بین الملل تاثیر گذار است و مردم برای داشتن ایران قوی و قدرتمند باید پای صندوق رای حاضر شوند.

وی با بیان اینکه رسانه باید نقش آراء در ساختار نظام سیاسی را در جامعه تبیین کند، این امر را حقی اجتماعی و یک تکلیف دانست.

وی افزایش سواد رسانه‌ای را از ضرورت‌های نظام اسلامی دانست و افزود: رسانه‌ها علاوه بر توجه به سواد رسانه باید متعهد به اخلاق رسانه‌ای نیز باشند، برخی در این عرصه نگاه ماکیاولی و ابزار گونه دارند و معتقدند رسانه‌های اخلاق مدار نمی‌توانند در جذب مخاطب موفق عمل کنند و گاه این اعتقاد به عرصه سیاست نیز کشیده می‌شود. آنها افراد سیاسی را چندان پایبند به اخلاق نمی‌دانند و معتقدند از هر وسیله‌ای باید برای رسیدن به قدرت استفاده کرد؛ این نگاه نادرست است، رسانه ها باید اصول و کرامت انسانی را رعایت کنند.

آیت الله رمضانی اضافه کرد: ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر ۲ اصل اسلامیت و جمهوریت بنا شده و اگر بخواهیم بصورت دقیق و فنی به این حوزه نگاه کنیم بهترین ساختار، تولید محتوای درست و صحیح است و تبیین این امر که مردم باید در نوشت خود مشارکت داشته باشند، بسیار مهم است.

وی گفت: محتوای نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران؛ دینی و اعتقادی است لذا حضور مردم برای ما مهم است. دشمنان بعد از ۴۵ سال بدنبال ضربه زدن به این ۲ اصل اساسی نظام هستند و برخی نیز بدنبال خدشه وارد کردن به جمهوریت نظام هستند.

آیت الله رمضانی تاکید کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا شاهد حضور حداکثری مردم باشیم و بستری برای این مهم فراهم شود.

وی به شکل‌گیری نظام مبتنی بر آرای ۹۸ درصدی مردم در انتخابات سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: حضور حداکثری در انتخابات پیش رو هم به لحاظ انعکاس آن در جوامع بین المللی بسیار مهم و حیاتی است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید اسلامیت فدای جمهوریت و جمهوریت فدای اسلامیت شود بلکه این دو در کنار هم معنا می یابد. یکی از وظایف رسانه ها در این بخش پیش برد این ۲ مهم در کنار یکدیگر و تبیین صحیح از نظام سیاسی است.

نماینده مردم گیلان در دوره پنجم و نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این انقلاب طی ۴۵ سال طبق آمارهای بین المللی دستاوردهای علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی بسیاری داشته است که نشان می دهد در این سالها همه مسئولان نظام کار کرده اند و کسی کوتاهی نداشته است.

وی از مسئولان خواست ضمن تبیین دستاوردهای نظام برخوردی صادقانه با مردم داشته و پاسخگو باشند و عملکرد خود را اطلاع رسانی کنند؛ اگرچه در برخی موارد کوتاهی هایی نیز صورت گرفته است و در صورت لزوم باید از مردم عذرخواهی کرد؛ این عذر خواهی موجب کوچک شدن نخواهد شد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه رسانه ها باید در بین مردم امید آفرینی کنند، افزود: شبکه ها و رسانه های معاند بدنبال ایجاد ناامیدی و سیاه نمایی در بین مردم هستند درحالیکه قطار توسعه نظام در حال حرکت است.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، برای شهروندان حق و حقوق قائل است و این امر تکلیفی برای مردم است که از حق خود نگذرند و مطالبه گر باشند. افرادی که در انتخابات شرکت نمی کنند و انتخابات را تحریم می کنند چگونه می توانند مطالبه گر باشند.

آیت الله رمضانی با اشاره به عملکرد برخی از مدیران استانی گفت: برخی از این مدیران فاقد تخصص لازم بوده و برخی دیگر مدت زمان طولانی در سمت خود بعنوان سرپرست باقی مانده اند که کارایی آنها را کاهش می دهد. باید در کل کشور و استانها کمیته انتصابات تخصصی وجود داشته باشد تا مسئولان در دوران کوتاه مسئولیت عملکردی صحیح و مناسب داشته باشند و این عملکردها ارزیابی شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها نیز باید عالمانه، واقع بینانه، دلسوزانه و متعهدانه بصورت علمی و تخصصی با داده های قوی و کامل، بدون وارد کردن التهاب به جامعه و ایجاد آشوب از مسئولان مطالبه گری کنند.

وی افزود : مجلس شورای اسلامی به علت تصویب قوانین مربوط به زندگی روزمره برای مردم شناخته شده‌تر از مجلس خبرگان رهبری است لذا مردم رغبت بیشتری برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند اما مردم باید بدانند مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست بلکه از مجالس بسیار مهم کشور است.

نماینده مردم گیلان در دوره پنجم و نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری وظایف خطیری مانند تعیین رهبر برعهده دارد و جلسات و کمسیون های مختلف بسیاری در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، حراست و پاسداری از ولایت مطلقه فقیه برگزار می کند و گاه مسئولان را به چالش می کشد.

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت اجرایی و تقنینی ندارد اما اظهار نظرهای تاثیر گذاری دارد و در استانها با نخبگان، حوزویان، دانشگاهیان و مردم ارتباط برقرار می کند. اگر مردم با عملکرد مجلس خبرگان آشنایی بیشتری پیدا کنند انگیزه بهتری برای حضور آنها فراهم می شود.

وی در بخش دیگری به تائید صلاحیت ها در این دوره از انتخابات اشاره و تصریح کرد: شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت ها به تکلیف خود عمل کرده است و در مجلس خبرگان جناح بندی سیاسی وجود ندارد و نباید با این دیدگاه به تایید صلاحیت ها نگاه شود.

آیت الله رضا رمضانی گیلانی در اسفند سال ۱۳۴۲ شمسی در خانواده ای مذهبی در شهر رشت متولّد شد.

وی از سال ۱۳۵۹ در کنار دروس دبیرستان، تحصیلات مقدّماتی حوزه را آغاز کرد و تا مرداد سال ۱۳۶۳ ادبیات عرب و بخشی از دروس سطح را در حوزه علمیه رشت گذراند. سپس عازم مشهد شد و تا تیرماه سال ۱۳۶۶ به مدّت چهار سال نزد اساتید برجسته مشهد کسب علم کرد. پس از آن برای گذراندن سطوح عالی و اجتهاد به قم هجرت کرد و تا سال ۱۳۸۰ خارج فقه و اصول، فلسفه، کلام، عرفان، تفسیر و علوم قرآنی را نزد اساتید بزرگ حوزه آموخت. از سال ۱۳۶۹ در دانشگاه‌های گیلان، قم و کرج به تدریس کلام (اسلامی و جدید)، تفسیر، فلسفه، اخلاق، فقه، علم الحدیث، متون ادبی و تاریخ اسلام اشتغال داشت و در سال ۱۳۷۳ با دفاع از رساله «اسماء الهی در قرآن و عرفان» و کسب نمره عالی از دانشکده تربیت مدرّس دانشگاه قم در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد.

وی از سال ۱۳۸۰ به مدت ۴ سال نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کلان‌شهر کرج را عهده دار بود و در تیرماه ۱۳۸۵ ریاست مرکز اسلامی وین در اتریش را پذیرفت. در سال ۱۳۸۵ پس از تأیید درجه اجتهاد توسط فقهای شورای نگهبان با رای مردم گیلان به دوره چهارم مجلس خبرگان راه یافت و در دوره پنجم نیز بار دیگر منتخب مردم بود.

آیت الله رمضانی در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ به عنوان امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان منصوب شد و تا شهریور ۱۳۹۷ به ترویج فرهنگ قرآن و ثقلین در اروپای مرکزی اشتغال داشت.

وی به مدت ۱۰ سال با مؤسسه کاتولیک دانشگاه سوربن فرانسه جلسات دیالوگ ادیان داشت و در سال ۱۳۹۲ موفّق به تأسیس حوزه علمیه هامبورگ شد.

وی در ۹ شهریور ۱۳۹۸ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان دبیر کل مجمع جهانی اهل‌ بیت (علیهم السلام) منصوب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha