افزون بر ۱۳ هزار نخ سیگار قاچاق در آستارا کشف شد

آستارا - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی شهرستان آستارا از کشف ١٣ هزار و ۶۶۵ نخ انواع سیگار قاچاق به همت مرزداران غرب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ "هادی قاسمی" عصر روز شنبه در تشریح این خبر اظهارداشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی رعد ١٣ و در پی کسب خبری مبنی بر فروش کالای قاچاق در یک واحد صنفی در سطح حوزه استحفاظی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مرزداران قرار گرفت.

سرهنگ قاسمی افزود: مأموران معاونت اطلاعات و گروهان مرزی آستارا در پی تلاش و اشراف اطلاعاتی کامل پس از شناسایی با انجام اقدامات اطلاعاتی، مغازه مورد نظر را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مغازه متهم، تعداد ۲۶۸ عدد انواع قرص غیرمجاز و ١٣ هزار و ۶۶۵ نخ سیگار خارجی در مجموع به ارزش ۳۳۲ میلیون و پانصد هزار ریال کشف و ضبط که در این راستا متهم دستگیر شد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به این که برخورد با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه در سال ۱۴۰۲ اولویت کاری مرزداران است از مرزنشینان خواست به منظور صیانت و پاکسازی مناطق مرزی از وجود افراد سودجو با اعلام هرگونه اطلاعات و اخبار مرتبط، مرزبانی را در حفظ امنیت اجتماعی در مناطق مرزی یاری نمایند.

انبار لاستیک های قاچاق در آستارا شناسایی شد

فرمانده هنگ مرزی آستارا از شناسایی یک انبار دارای بیش از ۲۰۰ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال در ‏یکی از روستاهای مرزی شهرستان آستارا خبرداد.‏

سرهنگ "هادی قاسمی" در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در راستای اجرای طرح عملیاتی رعد ۱۳ و تحقق دستورالعمل امنیت محله محور، ماموران اطلاعات این فرماندهی از خبری مبنی بر دپوی تایر خودروهای سنگین توسط شخصی ۳۹ در انباری در یکی از روستاهای مرزی شهرستان مطلع گردیدند.

وی افزود: در بررسی اولیه ماموران متوجه نگهداری تعداد قابل توجهی لاستیک خارج از شبکه در این انبار شدند که بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی و با همکاری ماموران انتظامی شهرستان متصدی این انبار به جرم دپو ۲۰۰ حلقه لاستیک قاچاق دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام مرزبانی اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان، ارزش تقریبی اموال مکشوفه حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha