کمیته رصد فعالیت های انتخاباتی در دادگستری لرستان تشکیل شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: کمیته رصد فعالیت های انتخاباتی با هدف ایجاد سلامت و امنیت همچنین صیانت از آرا در دادگستری لرستان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سعید شهواری روز شنبه در همایش نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه های انتخابیه لرستان اظهار کرد: انتخابات نماد حضور مردم و موجب قدرت ملی می‌شود.

وی گفت: قدرت جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است و آحاد ملت سرنوشت خود را براساس قانون اساسی و مبتنی بر انتخابات تعیین می‌کنند.

رییس کل دادگستری لرستان افزود: نامزدهای انتخاباتی باید این رویداد مهم را به جشن ملی تبدیل کنند تا خاری به چشم دشمنان باشد.

حجت الاسلام شهواری یادآور شد: برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، همچنین برگزاری انتخابات در کمال سلامت مهم و ضروری و عوامل اجرایی باید در راستای این امر تاثیرگذار فعالیت کنند.

وی ادامه داد: حمایت از سلامت انتخابات از وظایف دادگستری لرستان است و از گذشته شعب مختلف در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شده و بسیار پایبند به صیانت آرا هستیم.

رییس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: کمیته رصد انتخاباتی در دادگستری تشکیل و تاکنون اقدامات خوبی در راستای امنیت و سلامت انتخابات انجام شده است ، برای هیچ فردی مصونیت قضایی وجود ندارد و در صورت مشاهده و گزارش برخورد خواهد شد.

حجت‌الاسلام شهواری بیان کرد: جرایم و تخلفات رصد می‌شود و نامزدهای انتخاباتی مسوول ستاد انتخابات هستند و مسوولیت دارند و باید قانون را رعایت کنند.

وی افزود: با کارناوال تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی با جدیت برخورد می‌شود و انجام این کار خلاف قانون ، همچنین خرید و فروش رأی ممنوع بوده و هرگونه تخلفات جرم انگاری شده است.

اخلال در نظم عمومی جز خطوط قرمز می‌باشد

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح لرستان نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: تمامی دنیا در یازدهم اسفندماه نظاره‌گر برگزاری انتخابات نظام جمهوری اسلامی هستند و این قدرت بی‌بدیل ایران را نشان می‌دهد.

امیرهوشنگ فتحی گفت: نامزدهای انتخاباتی احساس تکلیف کرده و موجب مشارکت حداکثری برای یک مجلس قوی ، کارآمد و انقلابی شده‌اند و باید در محور قانون حرکت کنند.

وی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و در طول ۴۵ سال عمر پربرکت خود، هر بار یک انتخابات باشکوه برگزار شده است که دشمنان همچنان مات این عظمت هستند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح لرستان بیان کرد: مسیر توسعه کشور از قوه مقننه می گذرد و قانون صحیح ما را به تمدن نوین اسلامی نزدیک می‌کند که می طلبد نامزدهای انتخابات از بیان شعارهای تبلیغاتی که در توان آنان نیست، پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: اخلال در نظم عمومی جز خطوط قرمز بوده و همگان باید التزام داشته باشند ، صیانت از آرا حق الناس بوده از آن حفاظت خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha