انتقاد «فون‌درلاین» از آمریکا به دلیل توقف لایحه حمایت از اوکراین

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اروپا از ایجاد یک راهبرد نظامی در بین کشورهای اروپایی خبر داد و از آمریکا به دلیل توقف لایحه حمایت از اوکراین در کنگره ایالات متحده انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اورسولا فون درلاین روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از تصویب طرحی در کمیسیون اروپا برای راهبرد صنعتی نظامی در کشورهای عضو این اتحادیه خبر داد.

قرار است طی سه هفته آینده این طرح بین کشورهای عضو این اتحادیه ارائه و دفتری برای نوآوری نظامی در اوکراین افتتاح شود.

فون در لاین اظهارداشت: اروپا باید پایگاه صنعتی خود را افزایش دهد. هرچند من خودم فراتر از مرزهای اروپا فکر می‌کنم و خودم را به عنوان یک فرا آتلانتیک معرفی می‌کنم (آنسوی اقیانوس اطلس) ولی در عین حال باید اروپای قوی بسازیم و برای این کار همه کشورها باید همکاری کنند.

وی گفت: برای اجرای این طرح نیاز به افزایش هزینه‌های نظامی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد و همه کشورها باید بر اساس توافق‌نامه‌های مشترک و قابلیت همکاری بهتر بین نیروهای مسلح اروپا از بودجه‌های ملی خود برای این طرح مشترک هزینه کنند.

فون در لاین در ادامه لفاظی‌های غیرسازنده خود علیه تهران، ادعا کرد که روسیه با کمک سلاح‌های ایران و کره شمالی مردم اوکراین را هدف قرار می‌دهد و ما نیز باید کی‌یف را در برنامه‌های نظامی اروپا مشارکت دهیم.

رئیس کمیسیون اروپا از ایالات متحده خواست همچنان به حمایت از اوکراین ادامه دهد و لایحه متوقف شده در کنگره را به جریان بیندازد چراکه این مسئله به نفع خود آمریکاست.

وی کمک ایالات متحده به اوکراین را نمادی از دموکراسی در مقابل دشمنان خودکامه ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا پیشتر با بسته کمکی جدیدی به ارزش ۵۰ میلیارد یورو به اوکراین طی چهار سال آینده موافقت کرده بود. این اتحادیه تاکنون ۸۸ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha