خطیب جمعه بیرجند: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر حضور مردم است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حضور و رای مردم است که در ۲۲ بهمن امسال بار دیگر نمایان شد و در انتخابات اسفند نیز شاهد آن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) ادامه داد: در حماسه ۲۲ بهمن امسال با وجود توطئه‌های دشمنان که به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم بودند اما این مردم مومن همچون آهن محکم بعد از ۴۵ سال با ایمان بیشتر، عمل خالص‌تر و بصیرت بالاتر به میدان آمدند.

وی یادآور شد: آحاد مردم به ویژه جوانان ما بهتر از گذشته و با ایمان و اخلاص قوی تر به میدان آمدند و دین خدا را یاری کردند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: مردمی که می خواهند اسلام را یاری کنند و زمینه اجرایی شدن دین را در عرصه های بین المللی فراهم سازند در این میدان حاضر شدند که این حضور در پشتوانه امنیت ملی و کمک به مسلمانان و مظلومان عالم و آزادگان موثر است.

وی با بیان اینکه جریان حق در دنیا رو به گسترش است افزود: همان طور که حرکت به سمت مقام قرب الهی از سوی انسان ظاهر می شود باید برای یاری دین خدا به میدان بیاییم.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال ترویج فقر و چپاولگری بوده که این حرکت محکوم به شکست است اظهار کرد: بعد از جریان غزه حقایق و جریانات به نفع اسلام است و نویدبخش حکومت جهانی امام زمان (عج) خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر انتخاب اصلح در انتخابات گفت: باید فردی را انتخاب کنیم که بتواند در تراز انقلاب اسلامی در سطح بین الملل و رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم خوب عمل کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اسفند امسال امتحان بزرگی در پیش است و به طور قطع ملتی که با بهره گیری از بیانات بزرگان در ۲۲ بهمن با بصیرت به میدان آمد در این روز هم افرادی که رای دادن بر آنان واجب است با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و صهیونیست ها و ایادی آنها در منطقه خواهند زد.

وی گفت: علاوه بر حضور گسترده در انتخابات باید در انتخاب نیز دقت کنیم و افرادی را برگزینیم که وضعیت کنونی جهان اسلام را بدانند و تحلیل داشته باشند زیرا موقعیت و شرایط کنونی دنیای اسلام اجازه نمی‌دهد که انتخاب نادرست داشته باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی اضافه کرد: نماینده باید با تقوا و تبعیت محض از ولایت و شناخت از دشمنان داشته باشد همچنین بتواند در عرصه هایی که می‌تواند به مردم خدمت کند در قانونگذاری مشارکت فعال داشته باشد.

وی گفت: نامزدهای انتخابات نباید وعده ای به مردم بدهند که در اختیارات آنها نیست لذا پیگیری مشکلات روستاها کار دهیار و شورا است.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگر سخنانش به مشارکت های مردمی اشاره کرد و افزود: برخی افراد در موقعیت خاص نظام اسلامی به بندگان خدا کمک می کنند که یکی از آنها موسسه کمک به کودکان با ناهنجاری های مادرزادی در استان است و یکسال از راه اندازی آن می گذرد.

وی بیان کرد: با تلاش این موسسه و همکاری مجموعه های استان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کودک شناسایی شدند و تاکنون ٢۵٠ عمل جراحی سخت به صورت رایگان انجام شده و ۱۷ مرتبه پزشکان فوق تخصص به بیرجند آمدند که جای تقدیر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha