۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85381783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: امیدآفرینی نیاز امروز جامعه است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: امید نیاز امروز جامعه است لذا بیان دستاوردهای نظام و دولت در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اظهار کرد: لازم است همه کسانی که دل در گرو نظام دارند در راستای امیدآفرینی با استفاده از تحلیل و تبیین آمار کتاب «صعود چهل ساله» در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: این کتاب متعالی امروز رساله عملی ما در تشخیص درست است که کجا هستیم و چه پیشرفت‌های تاکنون داشته‌ایم همچنین بهترین اقدام در برابر جنگ نرم دشمنان است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به انتخابات اسفند امسال و لزوم مشارکت حداکثری در آن گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات موجبات یاس و ناامیدی دشمنان نظام جمهوری اسلامی را فراهم می آورد و باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی آگاه بودن و آگاه کردن را از دیگر نیازهای جامعه ذکر کرد و گفت: نظام اسلامی خدمات زیادی به مردم ارائه داده که باید تبیین شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی جریان نفاق را جریان خطرناک دشمنی با اسلام و قرآن دانست و گفت: این جریان در ظاهر برای انسان قابل تشخیص نیست اما اعمالشان با اعتقادات آنان متفاوت است.

وی با اشاره به سالگرد ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی به عنوان عید بزرگ مردم ایران ادامه داد: آحاد مردم کشور با شرکت یکپارچه در راهپیمایی ۲۲بهمن، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان خواهند کرد.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: امروز آمریکا، اسرائیل، انگلیس و استکبار جهانی برای ما خطر زیادی نیست بلکه خطر بزرگ جریان نفاق است.

وی گفت: با انتخاب درست مردم، امروز مسئولان مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل می‌کنند اما خطر بزرگ این است که دشمنان از طریق رسانه و تبلیغات به دنبال ترویج ناامیدی در جامعه هستند.

حجت الاسلام رحیم آبادی با تاکید بر بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب توسط مردم و جوانان افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه می‌فرمایند بیش از هرچیز توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است.

وی ضمن تبریک عید مبعث گفت: فلسفه بعثت پیامبران الهی عبودیت و تسلیم بی چون و چرا در برابر خداوند است، بزرگترین موهبت ارسال پیامبران این بود که آنان یک حکومت الهی تشکیل دهند.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه بعثت انبیا و اولیای الهی برای رسیدن انسان به فضایل، پاکی‌ها و اخلاق نیکو بوده است افزود: پیامبران مبعوث شدند تا انسان را بر سر دوراهی انتخاب حاکمیت الله و حاکمیت شیطان کمک کنند و با انتخاب حاکمیت الله، راه و طریقت درست را برگزینند.

وی تصریح کرد: البته پیامبران در برخی اهداف خود موفق نبودند چرا که همراهی مردم را نداشتند و باید همه ما مانند شهدای کربلا و شهدای عصر حاضر پشتیبان و رهرو واقعی ولایت فقیه باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha