بیش از سه هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد در استان اردبیل صاحب شغل شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: امسال سه هزار و ۵۹۳ فرصت شغلی جدید برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان ایجاد شده است.

علیرضا حسین نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اشتغال سه هزار و ۵۹۳ مددجو در استان افزود: برای فراهم کردن زمینه اشتغال و خودکفایی این تعداد مددجو بیش از سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا و کم‌بهره از منابع بانکی و صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی با تقدیر از همکاری بانک های عامل در ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان اظهار کرد: از این تعداد هم سه هزار و ۲۱۱ فقره تسهیلات با اعتبار سه هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال توسط بانک های عامل و ۳۸۲ فقره تسهیلات با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال توسط صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده را از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های نیازمند ذکر کرد و گفت: بیشترین اشتغال مددجویان استان در بخش دامداری، قالیبافی، کشاورزی و خدمات بوده است.

هزار و ۹۱۴ فقره پرونده اشتغال زایی در نوبت دریافت تسهیلات است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: هزار و ۹۱۴ فقره پرونده متقاضیان اشتغال پس از بررسی استحقاق و تکمیل برای بهره ‌مندی از تسهیلات مناسب به بانک‌های عامل استان معرفی شده که همچنان در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال برای راه اندازی کسب و کار هستند.

حسین نژاد اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن زمینه اشتغال این هزار و ۹۱۴ مددجو نیاز است.

وی اظهار امیدواری کرد با پرداخت تسهیلات مورد نیاز تا پایان سال، علاوه بر اشتغال مددجویان ۱۰۰ درصد منابع تکلیفی در خصوص ایجاد اشتغال برای اقشار آسیب‌پذیر در استان جذب شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع با پرداخت سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شد، اضافه کرد: امسال قرار است با پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال هفت هزار و ۳۰۰ نفر در نقاط مختلف استان فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل بیکاری و نداشتن شغل را علت اصلی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: امیدواریم با وحدت رویه‌ بین مسئولان و مدیران بانکی پرداخت تسهیلات سرعت یافته و اشتغال مورد نظر محقق شود.

حسین نژاد همچنبن با بیان اینکه تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات تکلیفی، خود اشتغالی و مشاغل خانگی موجب توانمندسازی خانوارهای بی‌بضاعت جویای کار در جامعه می شود، گفت: اشتغال پایدار و مناسب مددجویان علاوه بر استقلال اقتصادی خانوارهای نیازمند باعث خواهد شد، آنها در مسیر توانمندسازی و خودکفایی قرار گرفته و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان جزو خوش‌ حساب‌ترین مشتریان بانک ها هستند، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته خانوارهای زیرپوشس کمیته امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند.

وی اظهار کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانواده های بی‌بضاعت استان برسانند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل بیان کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha