۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85437625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز نیکوکاری سلامت محور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: اولین مرکز نیکوکاری سلامت محور با هدف ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان و نیازمندان در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا حسین‌نژاد روز یکشنبه در دیدار با تعدادی از پزشکان خیر استان اردبیل افزود: حوزه درمان و بهداشت یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان است و برای رفع این مشکل نیازمند کمک‌های مردمی هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانوارهای زیرپوشش بیماران زمین‌گیر و صعب‌العلاج دارند، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن هزینه‌های پزشکی، آنها قادر به درمان بیماران خود نبوده و با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

حسین نژاد با تقدیر از زحمات پزشکان خیر برای درمان بیماران خانوارهای نیازمند بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری سلامت محور در استان شاهد ارائه خدمات بهتر به مددجویان و نیازمندان خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل اضافه کرد: با اینکه بیمه پایه مددجویان "بیمه سلامت" است اما پوشش بیمه تکمیلی و مساعدت‌های موردی در قالب تامین هزینه‌های سرپایی و تهیه دارو توسط کمیته امداد انجام می‌شود، به طوری که این نهاد پارسال ۶۰ میلیارد ریال پرداخت موردی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۲ مرکز نیکوکاری در نقاط مختلف استان اردبیل ادامه داد: این مراکز به صورت محله محور در صنوف مختلف فعال هستند و برای رفع مشکل نیازمندان و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد تلاش می‌کنند.

حسین نژاد گفت: کمیته امداد استان با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تمامی نیازهای خانوارهای زیرپوشش را در حوزه‌های مختلف از جمله معیشتی، عمرانی، فرهنگی، تحصیلی، بهداشتی و درمانی شناسایی و احصا کرده و برای رفع آنها تلاش می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد در حال حاضر در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت بی‌منت را با حفظ کرامت انسانی به خانوارهای تحت حمایت ارائه می‌کند تا آنها بدون دغدغه زندگی کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل اظهار کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیازها و مشکلات اساسی آنها مرتفع شود و امیدواریم با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران هم‌جوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷.۱ درصد جمعیت و ۱۱.۲ درصد تعداد خانوارهای استان اردبیل و به عبارتی ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha