معاون وزیر علوم: هر محصولی که تحریم شد با تکیه بر توان ملی تولید کردیم+فیلم

یزد-ایرنا- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تکیه بر توان ملی هر محصولی که تحریم شد،تولید می‌شود و حتی به صادرات نیز رسیده است و این از برکات کشوری است که حتی رهبری آن نیز حامی حوزه فناوری و علم هستند .

به گزارش ایرنا، "سجاد محمد علی نژاد"، عصر سه‌شنبه در آیین افتتاح سالن چند منظوره حضرت ولی‌عصر (عج) و ساختمان شهید چمران پارک علم و فناوری یزد گفت: رشد فناوری در کشور بی نظیر است و این در حالیست که در گذشته در همین کشور باور نداشتند می توانند محصولی را تولید کنند.

وی افزود: اکنون با تکیه بر توان ملی هر محصولی که تحریم شد،تولید می شود و حتی به صادرات نیز رسیده است و این از برکات کشوری است که حتی رهبر آن نیز حامی حوزه فناوری و علم است .

وی ادامه داد: ۵۴ پارک علم و فناوری با حضور ۱۲ هزار و ۵۰۰ شرکت فناور در کشور فعالیت دارد و در آن بیش از ۱۲۰ هزار نفر مشغول تامین نیازهای کشور و به خصوص صنایع بزرگ هستند و هر کجا کمبودی وجود داشته باشد می توانند نیازهای مورد درخواست را تامین کنند.

معاون وزیر علوم: هر محصولی که تحریم شد با تکیه بر توان ملی تولید کردیم+فیلم

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد با حمایتی که توسط استاندار انجام شده در کشور زبانزد است و امیدواریم این رویه در همه کشور به عنوان الگو پیاده شود و در آینده نزدیک ثمره این حمایت ها را در توسعه و صنعت استان خودتان مشاهده خواهید کرد.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم یادآور شد:پارک های علم و فناوری تجلی گاه نشاط علمی هستند و در استان یزد جوانان نخبه در خلق فناوری های جدید و به روز سرآمد هستند و ما نیز در حوزه های مختلف هر گونه حمایتی را داشته و خواهیم داشت همچنین اولویت اول تسهیلات و همچنین اختصاص زمین به مجموعه های دانش بنیان و فناور پایه داده شده و گفتمان اقتصادی استان یزد نیز بر همین اساس حرکت می کند.

سید حبیب الله میر غفوری، رییس پارک علم و فناوری استان یزد نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح دو ساحتمان هستیم که محل استقرار شرکت های هوش مصنوعی خواهد بود و ۱۶ شرکت در این محل فعالیت دارند همچنین سالن چند منظوره نیز در ۵۰۰ متر مربع احداث شده که جهت برگزاری نمایشگاهها،برگزاری مراسم و سالن ورزشی استفاده خواهد شد .

در حاشیه این نمایشگاه تولیدات ۲۷ شرکت فناور نیز برپا شده بود و با حضور استاندار و معاون وزیر عتف از ۱۰ محصول جدید این شرکت ها نیز رونمایی شد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha