۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۶
کد خبر: 85387255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فناوری و دانش بنیان‌ها تنها راه مردمی سازی اقتصاد در کشور است

یزد - ایرنا - دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: اقتصاد به عنوان جنگ امروز کشور است و توجه به دانش بنیان‌ها و فناوری تنها راه مردمی سازی اقتصاد و حل مشکلات این بخش است.

به گزارش ایرنا، سید احمد عبودتیان چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی‌های زیست بوم نوآوری برای آبادانی در محل کارخانه نوآوری درخشان یزد، افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی فقط در یک مرز درگیر بودیم اما در جنگ امروز که ترکیبی و بویژه در حوزه اقتصادی است در همه نقاط درگیر هستیم و باید راهکاری مناسب تدبیر شود.

وی ادامه داد: جنگ امروز اقتصادی است و این مساله بصورت عادی نیست بلکه تحریم‌های ظالمانه دلیل عمده است و اگر بخواهیم موفق شویم باید میلیونی در این حوزه ورود کرده و از توان مردم هم استفاده شود.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: اولویت اول کشور ما در حال حاضر اقتصاد است و مشکلات فعلی و مسایل مرتبط با دلار عادی نیست و اینکه یکسری از محصولات داخلی مجوز نمی‌گیرند بخاطر این است که عده‌ای در واردات فعالیت دارند و اجازه نمی‌دهند محصولات داخلی مجوز تولید بگیرد.

عبودتیان افزود: در دولت سیزدهم با این معضل مبارزه شد اما نیاز به عزم عمومی دارد.

وی ادامه داد: برای این اقدام نیاز به الگویی داریم که دانش بنیان بر مبنای انسان بنیان باشد یعنی دستگاه کاره ای نیست و خلاقیت باعث آن می‌شود و دیگر اینکه برای حل بیماری اقتصادی باید اقتصاد از حالت دولتی بودن خارج شده و مردمی شود و اگر بخواهیم ایران آباد شود باید همه بخصوص نخبگان به صحنه بیایند.

دستیار ریبس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه به استان‌ها توجه شده و به خصوص اینکه یزدی‌ها معروف به کار هستند و پر کار و دقیق و می‌توان با اینگونه نمایشگاه‌ها نسبت به معرفی و سودآوری دانش بنیان‌ها اقدام کرد تا وارد مرحله بالاتری شوند.

عبودتیان افزود: مردم باید وارد عرصه اقتصاد شوند و صحبت‌های هر ساله رهبری نیز همین است البته بیانات ایشان زینت المجلس نیست که عده‌ای با آن شعاری برخورد می‌کنند بلکه باید راهکاری برای حضور مردم تدوین شود و برای آنکه مردم بیایند یکی از راه‌ها همین شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: نباید شرکت‌های دانش بنیان دولتی شوند و باید به عدد مسایل کشور و برای حل آنها تاسیس شوند.

به گفته وی، امکانات معاونت علمی نمی‌تواند باعث شود این شرکت‌ها میلیونی شود لذا باید در تمام نقاط کشور و به خصوص روستاها از خلاقیت و توان جوانان استفاده شود و از خود مردم برای حل مشکلات کمک گرفت.

فناوری و دانش بنیان‌ها تنها راه مردمی سازی اقتصاد در کشور است

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: الگوی مردمی سازی، راه حل مشکل اقتصاد است و محور اصلی گام دوم انقلاب نیز علم و پژوهش است و باید علم به دانش و فناوری تبدیل شود و تولیدات به سود آوری و صادرات حرکت کند.

وی تاکید کرد: البته تمرکز بر تولید داخلی نیاز به فرهنگ سازی دارد و هر کجا خودکفایی شد قطعا به قله نزدیک تر شده‌ایم.

اولین دوره نمایشگاه توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری برای آبادانی یزد(آبادیران) ۲۵ الی ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل خیایان چمران، کارخانه نوآوری درخشان یزد از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برای بازدید علاقه مندان دایر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha