۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85384075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله به رفح رویدادی خطرناک و دگرگون کننده معادلات منطقه است

تهران- ایرنا- تحلیلگران و سیاستمداران کهنه کار مصری از نیت شوم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح به عنوان یک رویداد خطرناک یاد کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از «رای الیوم»، کارشناسان و دیپلمات‌های مصری با اشاره به تهدید مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، از آن به عنوان حادثه خطرناک که معادله منطقه را تغییر خواهد داد، یاد کردند که تبعات خطرناکی به همراه خواهد داشت.

معاون سابق وزیر خارجه مصر در این باره گفت: بعید نیست که رژیم اسرائیل جنگ در رفح را آغاز کند، زیرا این رژیم به احدی اعتنا نمی‌کند. درباره تهدید مصر به تعلیق توافق صلح نیز اگر مصر معاهده صلح را تعلیق کند، مفهومش پایان به رسمیت شناختن اسرائیل و پایان صلح است، زیرا حالت جنگی با معاهده کمپ دیوید پایان داده شد. همچنین اعلام تعلیق معاهده صلح به منزله قطع روابط دیپلماتیک است، زیرا برقراری روابط دیپلماتیک شرط توافق صلح بود.

«عبدالله الاشعل» افزود: اینکه مصر به طور تلویحی از تعلیق معاهده صلح سخن می‌گوید، هدفش ترساندن رژیم صهیونیستی است. مصر باید در سطح تهدید در صورت حمله اسرائیل به رفح عمل کند. پیش بینی می‌شود که آمریکا در حمایت از تل آویو وارد عمل شود.

از سوی دیگر «مصطفی بکری» تحلیلگر مصری گفت: ارتش رژیم صهیونیستی آماده حمله به رفح در نزدیکی مرز مصر و هدف کوچاندن فلسطینیان به شکل اجباری به سمت سینا است. اسرائیل قصد شعله ور کردن منطقه و ارتکاب کشتار فجیع با هدف در تنگنا قرار دادن مصر و سوق دادن فلسطینیان به سمت مرزهای مصر را دارد.

وی افزود: مصر هشدار داده و اخیرا به مقامات رژیم صهیونیستی پیام داده که معاهده صلح را تعلیق خواهد کرد و اجازه وارد شدن گزندی به امنیت ملی مصر را نخواهد داد. موضع مصر قطعی و همه گزینه ها برای دفاع از امنیت مصر و مرزهای بین المللی آن مطرح است.

بکری تاکید کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در محاصره هستند و از گرسنگی و نبود دارو و آب رنج می برند. ما در برابر حادثه خطرناکی به سر می‌بریم که ممکن است معادله در منطقه را دگرگون سازد.

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

رسانه صهیونیستی «کان» هم بتازگی گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواسته که از عملیات نظامی و حمله به رفح به ویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

حماس، عربستان، امارات، قطر و شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha