۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85381148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نابسامانی نظام سلامت انگلیس؛ زمان طولانی انتظار در بخش اورژانس رکورد زد

لندن– ایرنا– آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد شمار بیمارانی که نیمی از روز برای دریافت مراقبت‌های پزشکی، در بخش اورژانس انتظار کشیده‌اند رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در ماه ژانویه گذشته، ۵۴ هزار و ۳۰۸ بیمار بیش از ۱۲ ساعت انتظار کشیدند تا فقط مسئولان بیمارستان درباره پذیرش آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. این میزان در مقایسه با آمار دسامبر گذشته که ۴۴ هزار و ۴۵ نفر گزارش شده بود، ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مقام‌های ان‌اچ‌اس می‌گویند که بخش اورژانس در ماه ژانویه روزهای شلوغی را تجربه کردند. به گفته آن‌ها در طول یک ماه گذشته ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار بیمار به اورژانس مراجعه کردند که این تعداد در قیاس با همین دوره در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این درحالیست که طبق آمارها، شمار بیمارانی که حداقل چهار ساعت در بخش اورژانس منتظر بودند از ۱۴۸ هزار و ۲۸۲ نفر در ماه دسامبر به ۱۵۸ هزار و ۷۲۱ نفر در ماه ژانویه رسیده که ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین از هر ۳ بیماری که هفته گذشته با آمبولانس به بخش بیمارستان منتقل شدند، یک بیمار بیش از ۳۰ دقیقه برای انجام مراحل اداری انتقال به بخش اورژانس انتظار کشیده است.

آمار بالای انتظار بیماران برای دریافت مراقبت‌های پزشکی درحالی منتشر می‌شود که آغاز درمان خارج از نوبت پادشاه انگلیس، خبر ساز شده است. طبق بیانیه کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس، روند درمان سرطان چارلز سوم از دوشنبه پیش و تنها چند روز پس از شناسایی آن آغاز شده است.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: در حالی که چارلز تحت مراقبت های تخصصی قرار دارد، درمان او توجه تازه‌ای را به فهرست طولانی انتظار بیماران سرطانی جلب کرده است.

طبق آخرین آمارها، نسبت بیماران مشکوک به سرطان که کمتر از ۶۲ روز برای دریافت خدمات درمانی ارجاع شده‌اند ۶۵.۲ درصد است. این میزان طبق هدف‌گذاری باید ۸۵ درصد باشد.

همچنین آمار مربوط به نوامبر گذشته نشان می‌دهد از هر ۱۰ نفری که طی مدت ۳۱ روز سرطان آن‌ها شناسایی و برای درمان ارجاع شده‌اند، یک نفر بی‌نصیب مانده‌ است.

این درحالیست که طبق نوشته این روزنامه انگلیسی، تعداد بی سابقه ای از بیماران سرطانی به مراقبت های خصوصی متوسل شده‌اند. طبق آمار ارائه شده توسط شبکه اطلاع رسانی مراقبت های بهداشتی خصوصی، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در انگلیس طی پنج سال گذشته، برای شیمی درمانی هزینه کرده‌اند.

این نهاد انگلیسی اعلام کرد که ارقام ارائه شده، جراحی سرطان، رادیوتراپی یا سایر اشکال درمان خصوصی سرطان را شامل نمی‌شود و این بدان معناست که تعداد کل کسانی که برای درمان خصوصی، هزینه کرده‌اند بیشتر است.

ناظران، فهرست طولانی انتظار برای بیماران سرطانی را فاجعه‌بار توصیف کرده و می‌گویند که مراقبت‌های بهداشتی به طور برابر ارائه نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

این نهاد بهداشتی در حال حاضر ۶۴ میلیون و یک‌صد هزار نفر را در کل بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش دارد که ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفرشان در انگلیس هستند.

بودجه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بالغ‌بر ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بوده و این رقم اکنون به حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده است که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد کرده است.

دولت انگلیس در حال حاضر به‌منظور کاهش کسری بودجه و سامان‌دهی به اوضاع اقتصادی به کاهش هزینه‌های عمومی رفاهی از جمله در بخش بهداشت متوسل شده است؛ اقدامی که اعتراض و اعتصاب کارکنان بخش درمان را در پی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha