۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85432101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ صدها بیمار در اثر قصور پزشکی در انگلیس

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85432101
مرگ صدها بیمار در اثر قصور پزشکی در انگلیس

لندن – ایرنا – نتایج تحقیقات صورت گرفته درباره عملکرد مراکز بهداشتی انگلیس در سال ۲۰۲۳ میلادی نشان می‌دهد که بیش از ۲۵۰ بیمار در هفته به دلیل انتظارهای بسیار طولانی در بخش اورژانس و قصور پزشکی، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، یافته‌های کالج سلطنتی اورژانس انگلیس حاکیست که بیماران برای دریافت تخت خالی ساعت‌ها در بخش اورژانس انتظار کشیده‌اند.

دولت محافظه‌کار ریشی سوناک سال گذشته وعده‌ داده بود که فرایند انتظار برای دریافت خدمات بهداشتی در جزیره را کاهش خواهد داد. طبق هدف‌گذاری سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس) قرار بود که تا ماه مارس (اسفند/فروردین)، ۷۶ درصد از بیمارانی که به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند در همان بیمارستان پذیرش یا به مرکز بهداشتی دیگری منتقل و یا ظرف چند ساعت مرخص شوند.

اما آمارهای جدید نشان می‌دهد که دولت لندن در این زمینه ناکام بوده است. طبق یافته‌های کالج سلطنتی اورژانس انگلیس، ۴۴ هزار و ۴۱۷ بیمار در این مدت بیش از ۱۲ ساعت در بخش اورژانس انتظار کشیده‌اند تا فقط پذیرش شوند.

مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که به ازای هر ۷۲ بیماری که ۸ تا ۱۲ ساعت در اورژانس سپری کرده‌اند، یک مورد مرگ و میر اضافه گزارش شده است. این درحالیست که طبق یافته‌های کالج سلطنتی اورژانس انگلیس، خطر مرگ بیماران پس از ۵ ساعت انتظار در اورژانس افزایش یافته و ضریب آن با طولانی‌تر شدن زمان انتظار بیشتر شده است.

مرگ صدها بیمار در اثر قصور پزشکی در انگلیس

بر اساس آمارهای رسمی سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس)، بیش از ۱.۵ میلیون بیمار در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۲ ساعت در بخش‌ اورژانس بیمارستان های این کشور منتظر بوده‌اند. از این میزان ۶۵ درصد فقط در انتظار تخت خالی برای پذیرش بوده‌اند.

کالج سلطنتی اورژانس انگلیس در گزارش خود اشاره کرده است که این آمارها هزاران بیماری را که به دلیل کمبود امکانات و تراکم در بیمارستان‌ها، ناگزیر در آمبولانس‌ها انتظار کشیده و جان داده‌اند، شامل نمی‌شود.

پت کالن دبیرکل و مدیر کالج سلطنتی پرستاران انگلیس در این باره گفت که کادر درمان در این کشور هر روز با این واقعیت‌ها زندگی می‌کند. وی گفت: بحران موجود، مرگبار است و پرستاران در بیمارستان های کشور مجبورند هر نوبت شاهد این واقعیت باشند.

کالن اضافه کرد: یکی از پرستاران چندی پیش به من گفت که خانمی در راهرو ساعت‌ها و بدون اینکه کسی تشخیص دهد مرده بود. این وضعیت فعلی خدمات بهداشتی ما است.

آدریان بویل رئیس کالج سلطنتی اورژانس هم در این باره گفت: «ارتباط مستقیم بین تاخیر در ارائه خدمات و میزان مرگ و میر واضح است.» وی با بیان اینکه بیماران در این کشور در معرض خطر هستند، خواستار مداخله دولت در این زمینه شد و افزود: بیماران و کادر درمان نباید عواقب ناشی از کمبود بودجه و منابع را به دوش بکشند.

مرگ صدها بیمار در اثر قصور پزشکی در انگلیس

آمارها درباره وضعیت نابسامان خدمات بهداشتی در انگلیس در حالی منتشر می‌شود که سطح رضایت عمومی نیز به پایین‌ترین حد رسیده است. بر اساس نظرسنجی موسسه بی‌اس‌ای، تنها ۲۴ درصد از مردم گفته‌اند که در سال گذشته میلادی از عملکرد سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس) رضایت داشته‌اند.

مابقی شرکت کنندگان در این نظرسنجی، به دلیل مسائلی چون دسترسی ضعیف به پزشک عمومی و زمان طولانی انتظار برای دریافت خدمات درمانی ابراز نارضایتی کرده‌اند. در واقع از اورژانس گرفته تا خدمات دندانپزشکی، رضایت عمومی در انگلیس از تمام خدمات حوزه بهداشت در پایین ترین سطح از سال ۱۹۸۳ میلادی که جمع‌آوری آمارها آغاز شد، قرار دارد.

به گزارش ایرنا، خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

این نهاد بهداشتی در حال حاضر ۶۴ میلیون و یک‌صد هزار نفر را در کل بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش دارد که ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفرشان در انگلیس هستند.

بودجه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بالغ‌بر ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بوده و این رقم اکنون به حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده است که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد کرده است.

دولت انگلیس در حال حاضر به‌منظور کاهش کسری بودجه و سامان‌دهی به اوضاع اقتصادی به کاهش هزینه‌های عمومی رفاهی از جمله در بخش بهداشت متوسل شده است؛ اقدامی که اعتراض و اعتصاب کارکنان بخش درمان را در پی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha