۴۶۴ خانواده‌ اصفهانی، زمین رایگان دریافت کردند

اصفهان - ایرنا - ۴۶۴ خانواده چهار فرزندی اصفهان همزمان با جشن پیروزی انقلاب و اجرای قانون «جوانی جمعیت» در قالب «پویش خانواده مهدوی» در شهر جدید بهارستان، زمین رایگان دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان روز چهارشنبه در مراسم واگذاری زمین به این خانواده‌ها گفت: واگذاری ۲۳۲ پلاک زمین برای ۴۶۴ خانواده دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود و طبق آن وزارت راه و شهرسازی قرار شد یک قطغه زمین رایگان در اختیار اینگونه خانواده‌ها قرار دهد.
حمیدرضا رحیمی با اشاره به کمبود زمین در شهر بهارستان گفت: برغم کمبود زمین، بیش از ۱۵۴ هزار نفر متقاضی مسکن مهر در سطح استان داشتیم که با پیگیری استاندار و مسوولان راه و شهرسازی، توانستیم برای ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در این شهر، زمین تامین کنیم.
رحیمی با تاکید بر اینکه نخستین واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در سطح استان در شهر بهارستان صورت می‌گیرد، ادامه داد: امروز ۱۰ خانواده شهید بصورت نمادین و با قرعه‌کشی و تعیین پلاک، زمین رایگان دریافت می‌کنند و واگذاری ۲۳۲ قطعه دیگر بعد از بهمن به مدت ۲ هفته با تعیین پلاک و قرعه‌کشی انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: هر قطعه پلاک با متراژ ۲۰۰ مترمربع به ۲ خانوار واگذار می‌شود و در مرحله بعد خانواده‌های سه فرزندی قرار دارند که بالغ بر سه هزار نفر از آنها ثبت نام کرده اند که با برنامه‌ریزی مدیریت استان و وزارت راه و شهرسازی، این خانواده‌ها نیز زمین دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در باره طرح جوانی جمعیت گفت: در بهارستان بیش از ۷۰۰ خانوار چهار فرزندی ثبت نام کردند که اکنون به ۴۶۴ خانوار زمین اهدا می‌شود.
رحیمی علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن به پروژه‌های شرکت عمران بهارستان نیز اشاره کرد و گفت: ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه، یک ساختمان اوژانس، سه پارک و زمین ورزشی با هزینه بالغ بر۸۲۰ میلیارد ریال اجرا شده و اکنون ساخت سه مدرسه ۱۲ کلاسه و یک پارک در مرکز محله را شروع کرده‌ایم که بیش از ۷۸۸ میلیارد ریال برای آن تامین اعتبار صورت گرفته است.
وی ۲ پروژه مهم مترو و بیمارستان را از مهمترین پروژه‌هایی مورد مُطالبه شهروندان بهارستانی اعلام و اضافه کرد: کُل پروژه مترو تاکنون ۵۲ درصد و عملیات زیرسازیش بالغ بر ۹۷ درصد پیشرفت داشته است.
رحیمی در باره بیمارستان این شهر نیز گفت زمین این بیمارستان تعیین تکلیف شده است و امروز عملیات اجرایی آن با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی شروع می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان نیز گفت: امروز در استان با هدف حمایت از جوانی جمعیت به ۹۰۰ خانواده واحدهای مسکونی را واگذار می کنیم.
علیرضا قاری قرآن، دریافت ۴۶۴ زمین در قالب ۲۳۲ پلاک در بهارستان و همچنین ۳۷۷ پلاک در شهرهای ورزنه، هرند، فریدونشهر، خوانسار، نایین و ۵۹ پلاک در فولادشهر را جزو طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان دانست که امروز اهدا می‌شود.
قاری قرآن خاطرنشان کرد:در استان بالغ بر ۱۲ هزار و۶۰۰ ثبت نامی برای طرح جوانی جمعیت داریم که دارای سه و چهار فرزند هستند و اغلب در کلانشهر اصفهان قرار دارند که با توجه به تحویل زمین در قالب نهضت مسکن ملی، این زمین‌ها بتدریج واگذار خواهد شد.
وی یادآور شد: با توجه به تصمیم شورای مسکن هر ۲ خانواده یک پلاک ۲۰۰ متری زمین دریافت خواهند کرد، با این ظرفیت که این خانواده‌ها تا چهار طبقه امتیاز ساخت دارند.
به گزارش ایرنا، طرح جوانی جمعیت یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. در این طرح، زمین بصورت رایگان به خانواده‌های مشمول واگذار می‌شود.

بهارستان با حدود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای جدید در شهرستان اصفهان است.

این شهر در ۲۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha