۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85378703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل فدراسیون گلف: مسیر اعتباری هیات‌های ورزشی تغییر کرد

بیرجند - ایرنا - دبیرکل فدراسیون گلف با تاکید بر اینکه مسیر اعتبارات برای کمک به هیات‌های ورزشی استانی تغییر کرده است، گفت: بر این اساس تخصیص‌های مالی قرار است به ادارات کل واگذار و از این مسیر به هیات‌ها واریز شود.

به گزارش ایرنا مهرداد جمشیدی روز سه‌شنبه در مجمع سالیانه هیات گلف خراسان جنوبی افزود: ۱۰ درصد بودجه دریافتی وزارت ورزش و جوانان را به هیات‌های استانی تخصیص خواهیم داد که مبلغ بسیار ناچیزی است لذا از سرفصل تهیه و تجهیز لوازم و تجهیزات نیز اعتبار تامین و در اختیار هیات‌ها قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: هیات گلف استان خراسان جنوبی تقریبا جزو هیات‌های نوپای کشور محسوب می‌شود اما در یک فاصله خیلی کوتاهی توانسته راه صد ساله را طی کند لذا از این بابت مورد توجه فدراسیون قرار گرفته است.

وی رئیس هیات گلف خراسان جنوبی را یکی از افراد بسیار فعال هیات‌های فدراسیون دانست و افزود: رشد و ارتقای ۱۰ پله‌ای عملکرد هیات گلف این استان در بازه ۲ سال گذشته کاری بسیار سخت و مشکل است.

دبیرکل فدراسیون گلف ادامه داد: همچنین رقابت کردن با هیات‌های گلف که ۲ برابر سابقه بیشتر از این استان و چندین برابر جامعه آماری ورزشکار، مربی و داور را دارند کار سهل و آسانی نیست لذا صعود ۱۰ پله‌ای هیات گلف استان خراسان جنوبی قابل قدردانی است.

وی اضافه کرد: هیات‌های گلف برای استان‌ها برای یک پله صعود فعالیت‌های خود را چند برابر می‌کنند اما در پایان سال شاید یک یا ۲ پله صعود کنند، لذا ارتقای گلف خراسان جنوبی برای فدراسیون مربوطه خیلی ارزشمند است.

جمشیدی اظهار کرد: هیات گلف شهرستان‌های قاین و خوسف از سال‌های قبل فعال بود اما اینکه ورزش گلف را با ویژگی‌های خاص آن به سایر شهرستان‌های استان سوق بدهیم اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه توقع ما از استان خراسان جنوبی بالا رفته است، یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل خراسان جنوبی انتظار داریم ورزش گلف حداقل در ۱۰ شهرستان این استان فعال شود ما نیز در کمک‌های زیرساختی و تجهیزات در حد توان کمک خواهیم کرد.

دبیرکل فدراسیون گلف اظهار کرد: سال‌های گذشته تجهیزاتی پیش‌بینی و در اختیار هیات خراسان جنوبی قرار گرفت و تجهیزات جدید در رشته گلف و مینی‌گلف نیز به این استان ارسال خواهد شد تا برای فعال کردن هیات‌های شهرستانی اقدام شود.

وی با اشاره به گزارش مالی هیات‌ گلف تاکید کرد: گزارش‌های مالی باید با دقت بیشتری پیگیری شود چون ۱۰ هزار ریال یا هزاران میلیارد ریال هر دو برچسب تخلف مالی می‌خورند.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی هم با اشاره به رتبه هفتم کشور توسط خراسان جنوبی گفت: به دنبال توسعه و معرفی ورزش گلف در استان بودیم که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استعدادیابی در مدارس، پارک‌ها و بوستان‌ها به این سمت رفتیم.

رضا محمودی‌زاوه افزود: زمین تخصصی مینی‌گلف در محل کاجستان بیرجند امسال افتتاح شد که در زمینه جذب و معرفی این رشته ورزشی بسیار تاثیر گذار بود.

وی بیان کرد: تنها لیگ فعال کشور در زمینه رشته کروکت را در خراسان جنوبی داریم که بیش از ۵۰ بازیکن در قالب ۱۱ تیم در این لیگ حضور دارند.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی با اشاره به تنظیم تقویم ورزشی در این هیات، تصریح کرد: در جذب حامیان مالی بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی استان تامین شد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی اکنون به یکی از استان‌های پیشرو در تامین و دارا بودن تجهیزات مورد نیاز گلف و مینی‌گلف تبدیل شده و به سمت تامین و ساخت تجهیزات رفته است.

محمودی‌زاوه تاکید کرد: در هیچکدام از رشته‌های ورزشی زیر مجموعه این هیات کمبود تجهیزات نداریم اما همچنان برای توسعه و رشد این ورزش‌ها نیازهایی وجود دارد.

وی بیان کرد: در زمینه زیرساخت‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی بند دره بیرجند و زمین اختصاصی گلف کاجستان تامین شد، زمین ۹ میدانه است که پیگیر هستیم ۱۸ میدانه شود تا میزبان مسابقات ملی هم باشیم.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی از افتتاح تنها زمین گلف ۱۸ میدان شرق کشور در پارک غدیر شهر قاین خبر داد و افزود: فردا این زمین افتتاح می‌شود و شرایط لازم برای میزبانی مسابقات ملی در این شهرستان فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اعتبار کم هیات گلف، به سراغ جذب حامیان مالی رفته‌ایم تا در مسیر حرکتی توسعه درآمد حداقلی و ثابت در هیات داشته باشیم لذا تفاهم‌نامه‌های متعددی با بخش خصوصی منعقد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha